• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Eğitim Fakültesi
  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Case Study: How Did We Learn Literacy Through Word-Accompanied Sentence Method?

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (1.318Mb)

Tarih

2021

Yazar

Deliveli, Kısmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose: The present study is intended to evaluate the opinions of a class teacher that taught in the 2018-2019 academic year using the word-accompanied sentence method, a combined reading-writing method peculiar to the Turkish language. Research Methods: This was a case study using a descriptive research method, with data collected through interviews and analyzed by document and content analyses. This study evaluates a class teacher's opinions about practicing the word-accompanied sentence method; a combined reading-writing method peculiar to Turkish, during the 2018-2019 school year. Findings: Teaching vowels at the preparatory stage, the teacher taught word-accompanied sentences "Alim bal al. (bal). Talat kitap oku. (kitap). Omer misir ye. (misir). Ufuk fener getir. (fener). Cemil cicek ekmis. (cicek). Evde uzum var. (uzum). Hasan Jale agliyor (Jale)" at the structuring stage. Consonants (l-m-b * k-t-p * y-r-s * g-f-n * s-c-c * v-d-z * g-h-j) were taught while analyzing the words. Comprehension and narration studies were incorporated to form "syllables-words-sentences-texts" through sounds. The teacher expressed that the method was useful to all, including arefugees and inclusive students, in improving their literacy, developing reading comprehension skills, and reading rates. Implications for Research and Practice: In this study, the teacher who applied the word-accompanied sentence method got positive results, so the method can be suggested as an alternative. Teachers should, therefore, be given the liberty to employ different methods in literacy teaching of children with individual differences, to overcome the practical difficulties they encounter, when teaching other classes. It is not of course possible to recommend the word-accompanied sentence method to all cases. It is, therefore, useful to seek and offer alternative methods for teachers to acquire a rich pool of methods in literacy teaching as well.

Kaynak

EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH

Sayı

94

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/9510

Koleksiyonlar

  • Temel Eğitim Bölümü Koleksiyonu [47]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.