Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGündoğan, Aslı
dc.date.accessioned2021-12-02T11:29:50Z
dc.date.available2021-12-02T11:29:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGündoğan A. Okulöncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Değer Algıları ile Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişki. Hacettepe University Journal of Education 2020:1–4. doi:10.16986/huje.2020059308.en_US
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9681
dc.description.abstractToplumsal cinsiyet rolleri ile demokratik değer algıları ortak paydada buluşan ve bireyin gelecekte nasıl bir yaşam süreceğine yönelik ipuçları sunan konulardır. Dolayısıyla öğretmen adaylarının benimsedikleri demokratik değerler ile toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumlarının belirlenmesi önemli görülmektedir. Bu araştırmanın genel amacı, öğretmen adaylarının demokratik değer algıları ile toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları arasındaki ilişkilerin belirlenmesidir. Araştırmada genel tarama modellerinden olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 349 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Selvi (2006) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adayları Demokratik Değerleri Ölçeği” ile Zeyneloğlu (2008) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adayları Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistikler ile t-testi, Pearson korelasyon katsayısı ve çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının demokratik değer algılarının yüksek düzeyde olduğu; toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin ise eşitlikçi tutumlara sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının demokratik değer algılarının cinsiyete göre farklılaşmadığı, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarının ise farklılaştığı bulunmuştur. Yine, öğretmen adaylarının demokratik değer algıları ile toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumları arasında orta düzeyde, pozitif yönlü, anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Son olarak araştırmada öğretmen adaylarının demokratik değer algılarının cinsiyetle birlikte, toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumlarının %36,6’sını yordadığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractGender roles and perceptions of democratic values are common issues that provide insight into how the 13.11.2019 individual will live in the future. Therefore, it is important to determine the perspectives of preservice teachers about democratic values and gender roles. The general purpose of this study is to determine the relationships Accepted: between preservice teachers' perceptions of democratic value and their attitudes towards gender roles. In the 30.03.2020 research, correlational survey model, which is one of the general survey models, was used. The study group consisted of 349 preservice teachers. As a data collection tool, "The Democratic Values Scale of Preservice Online First: Teachers" which is developed by Selvi (2006) and "Preservice Teachers' Attitude Scale on Gender Roles" which 01.04.2020 is developed by Zeyneloglu (2008) were used. Descriptive statistics such as arithmetic mean and standard deviation, t-test, Pearson correlation coefficient and multiple regression analysis were used in the analysis of Published: the data. According to the results of the research, it was observed that pre-service teachers' perception of 31.10.2021 democratic value was high; and they had egalitarian attitudes towards gender roles. It was found that the preservice teachers' perceptions of democratic value did not differ according to sex while their attitudes towards gender roles differed. It was determined that there was a moderate positive relationship between pre-service teachers' perceptions of democratic value and their attitudes towards gender roles. Finally, in the study, it was concluded that pre-service teachers' perceptions of democratic value predicted 36.6% of their attitudes towards gender roles along with gender.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherHACETTEPE UNIVen_US
dc.relation.isversionof10.16986/huje.2020059308.en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyet rollerien_US
dc.subjectDemokratik değerleren_US
dc.subjectÖğretmen adaylarıen_US
dc.subjectGender rolesen_US
dc.subjectDemocratic valuesen_US
dc.subjectPreservice teachersen_US
dc.titleOkulöncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Demokratik Değer Algıları ile Toplumsal Cinsiyet Rollerine İlişkin Tutumları Arasındaki İlişkien_US
dc.item-title.alternativeThe Relationship of Preservice Preschool and Primary School Teachers' Perceptions of Democratic Values and Attitudes of Gender Rolesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Muğla Meslek Yüksekokulu, Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0003-3786-6775en_US
dc.contributor.institutionauthorGündoğan, Aslı
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage774en_US
dc.identifier.endpage787en_US
dc.relation.journalHACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATIONen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster