dc.contributor.author | Yazıcı, Hakkı | |
dc.contributor.author | Kıvrak, Ersin | |
dc.contributor.author | Koca, Nusret | |
dc.contributor.author | Koca, Mehmet Kürşat | |
dc.contributor.author | Gökdemir, Abdullah | |
dc.contributor.author | Ekiz, Evren | |
dc.date.accessioned | 2022-02-16T07:58:44Z | |
dc.date.available | 2022-02-16T07:58:44Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | Yazıcı, H., Kıvrak, E., Koca, N., Koca, M. K., Gökdemir, A., & Ekiz, E.. (2021). Benefits of an Ecology-Based Nature Education Program: An Evaluation on the Basis of Participants’ Experiences. TED EĞİTİM VE BİLİM. https://doi.org/10.15390/eb.2021.9776 | en_US |
dc.identifier.issn | 13001337 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.15390/EB.2021.9776 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/9817 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ekoloji temelli bir doğa eğitimi projesi kapsamında gerçekleştirilen etkinlikler hakkında projeye katlan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin görüşlerini belirleyerek, projenin hedeflerine ulaşma derecesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Araştırmanın katılımcılarını projeye gönüllü olarak katılan ve ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen Sosyal Bilgiler öğretmenleri oluşturmuştur. Çalışmada nitel olarak araştırmacılar tarafından hazırlanana ön görüşme ve son görüşme formları yanında katılımcı günlükleri ile veri toplanmıştır. Ayrıca çevre bilinci ve duyarlılığı konusunda daha ayrıntılı bilgilere ulaşmak için katılımcıların doğada yapılacak etkinliklere katılma konusundaki motivasyonları ile çevre ve çevre sorunları hakkındaki temel bakış açıları ön test ve son test olarak ölçmek için iki nicel ölçekten de faydalanılmıştır. Uygulanan eğitim programı sonucunda katılımcıların doğal çevrede yapılacak etkinliklere olan motivasyonlarının arttığı, çevre merkezli düşünce yapısının kuvvetlendiği belirlenmiştir. Ayrıca katılımcılar program sonunda insan ve çevre etkileşimini daha iyi anladıklarını ve sürdürülebilir çevre bilinci geliştirdiklerini düşünmektedir. Bunun yanında katılımcılar bilgiyi kaynağından ve disiplinler arası bir şekilde aldıklarını, farklı bakış açıları geliştirdiklerini, bilimsel, sosyal ve girişimcilik becerileri geliştirdiklerini belirtmişlerdir. Son olarak katılımcıların program kapsamındaki etkinlikler ile kazandıkları bilgi ve becerileri formal ve informal eğitimde kullanabilmek için deneyim ve motivasyon kazandıklarını düşündükleri belirlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | In the current study, it is aimed to investigate the opinions of the social studies teachers participating in the project on the activities conducted within the context of an ecology-based nature education program and thus to determine the extent to which the project achieved its objectives. To this end, the case study design, one of the qualitative research methods was used in the study. The participants of the study are social studies teachers selected by using the criterion sampling method and participating in the project on a volunteer basis. The data of the study were collected through the pre-interview and post-interview forms qualitatively developed by the researchers and participant diaries. Moreover, in order to elicit more detailed information about environmental awareness and sensitivity, two quantitative scales were used as pre- and post-tests to measure the participants' motivation for taking part in activities and basic views of environment and environmental problems. As a result of the applied education program, the participants' motivation to take part in activities to be conducted in natural environment and their ecocentric mindset was strengthened. In addition, the participants think that at the end of the program, they better understood human-environment interaction and developed their awareness of sustainable environment. In addition, the participants stated that they received the information from its source and in an interdisciplinary manner, developed different perspectives, and developed scientific, social and entrepreneurial skills. Finally, it was determined that the participants thought that they gained experience and motivation in order to use the knowledge and skills they had gained through the activities within the context of the program in formal and informal educational settings. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Turkish Education Association | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.15390/eb.2021.9776 | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler | en_US |
dc.subject | Çevre eğitimi | en_US |
dc.subject | Ekoloji | en_US |
dc.subject | Okul dışı eğitim | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilgiler öğretmeni | en_US |
dc.subject | Social Studies | en_US |
dc.subject | Environmental Education | en_US |
dc.subject | Ecology | en_US |
dc.subject | Out-of-school Education | en_US |
dc.subject | Social Studies Teacher | en_US |
dc.title | Ekoloji Temelli Bir Doğa Eğitimi Programının Yararları: Katılımcıların Deneyimleri Üzerinden Bir Değerlendirme | en_US |
dc.item-title.alternative | Benefits of an Ecology-Based Nature Education Program: An Evaluation on the Basis of Participants' Experiences | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | 0000-0003-1709-1327 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Gökdemir, Abdullah | |
dc.identifier.volume | 46 | en_US |
dc.identifier.issue | 208 | en_US |
dc.identifier.startpage | 125 | en_US |
dc.identifier.endpage | 155 | en_US |
dc.relation.journal | Egitim ve Bilim | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |