dc.contributor.author | Ertürk, Abbas | |
dc.contributor.author | Dönmez, Emrah | |
dc.date.accessioned | 2022-04-22T08:30:32Z | |
dc.date.available | 2022-04-22T08:30:32Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | ERTÜRK A,DÖNMEZ E (2021). Evde Eğitim: Okul Sistemi İçin Sonun Başlangıcı mı?. Başkent University Journal of Education, 8(1), 169 - 183. | en_US |
dc.identifier.issn | 2148-3485 / 2148-3272 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12809/9929 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada okul düzenine alternatif bir eğitim modeli olarak ortaya çıkan evde eğitim modeli incelenmektedir. Her geçen gün, birçok ülkede, yaygınlaşan ve tercih edilen bir eğitim modeli olan evde eğitim modeli yasal zemine oturdukça hem velilerin hem de akademisyenlerin dikkatlerini çekmektedir. Araştırma içerik analizi yöntemiyle yapılmış, veriler model ile ilgili yayınlar üzerinden toplanmıştır. Bu çalışma ile modelin nasıl işletildiği, tarihçesi, yaygınlaşması, veliler tarafından tercih edilme nedenleri ve modele yönelik eleştiriler incelenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında Türkiye’de uygulanabilirliği tartışılmış ve öneriler geliştirilmiştir. Araştırma bulgularına göre okul ortamlarında bulunan eksikler ve güvensiz ortam evde eğitim modelinin daha çok tercih edilmesine ve hızla gelişmesine yol açmaktadır. Ancak daha önce çokça eleştirilen model Covid-19 salgını ile birlikte daha güçlü hale geldiği için gelecekte mevcut okul sistemlerinin sadece bu yönde gelişmesine neden olabilecek bir kapasiteye sahip olduğu görülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, homeschooling which has emerged as an alternative education model to the school system was examined. Day by day, homeschooling, which is a popular and preferred education model in many countries, draws the attention of both parents andacademicians as it becomes legal. This research was conducted with the content analysis method, and data were collected from the studies about the model. With this study, how the model is operated, its history, its spread, the reasons why it is preferred by the
parents and the criticisms towards the model were investigated. In the light of the findings, the practicality of it in Turkey has beendiscussed and recommendations were brought forward. According to the research findings, deficiencies at schools and insecure environments lead homeschooling model to be preferred more and improve rapidly. However, since the previously criticized model has become stronger with the Covid-19 epidemic, it appears that it has the capacity to cause existing school systems to evolve onlyin this direction in the future. | en_US |
dc.item-language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Başkent Üniversitesi | en_US |
dc.item-rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ev okulu | en_US |
dc.subject | Evde eğitim | en_US |
dc.subject | Okulsuz eğitim | en_US |
dc.subject | Covid-19 | en_US |
dc.subject | Home school | en_US |
dc.subject | Homeschooling | en_US |
dc.subject | Unschooling | en_US |
dc.subject | covid-19 | en_US |
dc.title | Evde Eğitim: Okul Sistemi İçin Sonun Başlangıcı mı? | en_US |
dc.item-type | article | en_US |
dc.contributor.department | MÜ, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ertürk, Abbas | |
dc.contributor.institutionauthor | Dönmez, Emrah | |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 169 | en_US |
dc.identifier.endpage | 183 | en_US |
dc.relation.journal | Başkent University Journal of Education | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |