Güncel Gönderiler: Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository
Toplam kayıt 10304, listelenen: 4381-4400
-
Branş Öğretmenlerinin Okuma Becerilerini Kendi Öğretim Alanlarında Kullanmalarına Yönelik İnançları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
(2016)Bu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin okuma becerilerini kendi öğretim ortamlarında kullanmalarına yönelik inançları ile ilgili bir ölçek geliştirme çalışması yapmaktır. Faktör analizi ve güvenirlik çalışmaları için ... -
Otel Müşterileri İçin Önemli Olan Atmosferik Unsurların Demografik Özelliklere Göre İncelenmesi
(2015)Bu araştırmada, otel işletmelerinde müşteriler için önemli olan atmosferik unsurların belirlenmesi ve bu unsurların müşterilerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya çıkartılması ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Üzerine Görüşleri (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)
(2014)Bu araştırmada, sınıf öğretmenliği adaylarının son okul uygulaması dersi olan "Öğretmenlik Uygulaması II" dersi üzerine görüş ve değerlendirmelerini tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının, ... -
Özel Bir Hastanenin Tomografi Ünitesinde Maliyet-Hacim-Kâr Analizleri
(2015)Bu araştırmada, İstanbul ilinde hizmet sunan bir özel hastanedeki Radyoloj i Birimine bağlı Tomografi Ünitesinin maliyet-hacim-kâr analizi aracılığıyla finansal değerlendirilmesi yapılmıştır. Çalışmada, bölüme ait finansal ... -
Çizgi Filmlerde Çocuk Gerçekliği: Niloya Örneği
(2019)Bu araştırmada, Niloya adlı çizgi filmde yer alan çocuk gerçekliği örnekleri belirlenmiştir. Bu örnekler üzerinden çocuk gerçekliğinin daha çok “hangi konularla” ilgili olduğu, “hangi durumlarda” ortaya çıktığı, “hangi ... -
Futbol Hakemlerinin Müsabaka Öncesi Sürekli Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi (Ege Bölgesi Örneği)
(2016)Bu araştırmada, futbol hakemlerinin müsabaka öncesindeki sürekli kaygı düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2014-2015 sezonunda Ege Bölgesindeki illerde faal hakemlik yapan ... -
Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Alanlarında Yüksek Lisans Programlarının İncelenmesi (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)
(2015)Bu araştırmada, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme alanlarında yürütülen yüksek lisans eğitiminde yaşanan sorunları tespit edebilmek amacıyla bu alanlarda yüksek lisans eğitimi alan öğrenciler ile fakültelerde yüksek ... -
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konuları Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerin Eğilimleri
(2019)Bu araştırmada Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi konuları üzerine yapılan lisansüstü tezlerin eğilimlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma verilerinin analizi için nitel araştırma yöntemlerinden ... -
Akıcı Okumaya Yönelik Öğretmen Bilgisi
(2013)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik öğretmen bilgileri incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu toplam 195 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Sınıf öğretmenlerinin akıcı okumaya yönelik ... -
Analitik ve Holistik Düşünen Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejileri
(2016)Bu araştırmada problem çözmede analitik ve holistik düşünen sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları okuduğunu anlama stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırma 2014-2015 ... -
Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Okullarına İlişkin Görüşleri
(2017)Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi
(2019)Bu araştırmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programındaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarının belirlenmesi ve motivasyonlarındaki değişimin yönünün incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Becerilerinin Üzerinde Konuşma ve Okuma Prozodisinin Etkisi
(2017)Bu araştırmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerileri üzerinde konuşma ve okuma prozodilerinin etkileri araştırılmıştır. Araştırma sürecine toplam 97 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi dâhil ... -
Çocuk Kitaplarını Çözümlemeye Yönelik Bir Uygulama: Samed Behrengi ve Küçük Kara Balık Örneği
(2019)Bu araştırmada bir edebî eseri çözümlemeye yönelik örnek bir uygulama yapılmıştır. Araştırmada Samed Behrengi’nin Küçük Kara Balık (KKB) isimli eserini çözümlemek amacıyla Wolf’un (2004) önerdiği çoklu bakış açısından ... -
Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi
(2016)Bu araştırmada lise öğrencilerinin risk alma davranışlarının yaşam doyumları ve psikolojik iyi oluşları ile olan ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İlinde lise öğrenimine devam ... -
Çek Cumhuriyeti, İngiltere, Finlandiya ile Türkiye Eğitim Denetimi Sistemlerinin Karşılaştırılması
(2019)Bu araştırmada Avrupa Birliği’ne üye ülkelerden Çek Cumhuriyeti, İngiltere ve Finlandiya’daki eğitim denetimi sistemlerinin kendi içlerinde ve Türkiye ile karşılaştırılarak Türkiye eğitim denetimi sistemine öneriler ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerileri ile Öz-Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi
(2019)Bu araştırma, bireyin, yaşam boyu öğrenme etkinliğini gerçekleştirirken kullandığı becerileri ele almaktadır. Bu süreçte, bilgiyi üreten, hayatta işlevsel olarak kullanabilen ve problem çözebilen bireyler yetiştirmek, ... -
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bir Meslek Olarak Sınıf Öğretmenliğine İlişkin Metaforik Algılarının Karşılaştırılması
(2017)Bu araştırma sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının "bir meslek olarak sınıf öğretmenliği"ne ilişkin algılarını, oluşturdukları metaforlar aracılığıyla belirlemek ve bu bağlamda bir karşılaştırma yapmak ... -
Türkiye (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi) ve Amerika’daki (Kent State Üniversitesi) Okulöncesi Öğretmen Yetiitirme Programlarının Kariılaitırmalı Olarak İncelenmesi1
(2018)Bu araştırma, ABD Kent State Üniversitesi Erken Çocukluk Eğitimi ve Türkiye’deki Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği programlarının ders izlenceleri üzerinden karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve ... -
Öğretmenlerin “Etkili Sosyal Bilgiler Öğretmeni” Algısı: Nitel Bir Araştırma
(2019)Bu araştırmada “Etkili Sosyal Bilgiler Öğretmeni Algısı” öğretmen görüşleri doğrultusunda incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim ...