Yazar "Yıldırım, Kasım" için listeleme
-
Öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde kullandıkları öz düzenlemeye dayalı öğrenme becerileri
Uyar, Yusuf; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2012)Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuduğunu anlama sürecinde öz düzenlemeye dayalı öğrenmenin özelliklerini ne düzeyde sergilediklerini belirlemektir. Bu çalışma verilerin toplanması ve değerlendirilmesi bakımından ... -
Öğretmen Adaylarının Okuma Çemberlerinde Üstlendikleri Rollere İlişkin Görüşleri
Doğan, Birsen; Çermik, Hülya; Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2019)Okuma çemberleri, aynı öykü, şiir ya da kitabı okumak için bir araya gelen öğrencilerin oluşturdukları gruplardır. Gruplarda üstlendikleri rollerin gereği olarak öğrenciler, okuma çemberlerinde pek çok etkinlik yapmaktadırlar. ... -
Öğretmen Adaylarının Okuyucu İnançları ve Okuduğunu Anlama Başarıları Arasındaki İlişkiler
Bu çalışmanın amacı öğretmen adaylarının okuyucu inançları ile okuduğunu anlama başarıları arasındaki ilişkileri incelemektir.. Bu amaç doğrultusunda Muğla ilindeki devlet üniversitesinde öğrenim gören toplam 241 sınıf ... -
Öğretmenlerin Gözünden İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerini Öğrenme Süreçlerine Ailelerin Katılımı
Kıvrak, Zehra; Yıldırım, Kasım (2020)Bu araştırma, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin ilk okuma ve yazma becerilerinin öğrenim süreçlerine aile katılımının etkisinin birinci sınıf öğretmenleri gözünden değerlendirmeyi amaçlayan nitel bir durum araştırması ... -
Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Okullarına İlişkin Görüşleri
Bu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programındaki Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Motivasyonlarının İncelenmesi
Bu araştırmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programındaki öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonlarının belirlenmesi ve motivasyonlarındaki değişimin yönünün incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama ... -
Perceptions of Turkish Parents with Children Identified as Dyslexic About the Problems that they and Their Children Experience
Yıldız, Mustafa; Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit; Rasinski, Timothy (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2012)This study identified problems encountered by both dyslexic children and their parents. Seven parents were interviewed. Parents mentioned the negative attitudes of teachers towards them and their children, the use of ... -
Reading Fluency and College Readiness
Rasinski, Timothy V.; Chang, Shu-Ching; Edmondson, Elizabeth; Nageldinger, James; Nigh, Jennifer; Remark, Linda; Rupley, William H.; Yıldırım, Kasım (Wiley, 2017)Should reading fluency be an important issue for students beyond high school? This provocative article suggests that even into college, oral reading fluency is associated with higher levels of silent reading proficiency ... -
Reflections of Urban Poverty on Education from the Perspectives of School Administrators
Hoşgörür, Tuğba; Kizir, Mine; Sezer, Sergender; Korkut, Perihan; Kahya, Orhan; Karaca Evren, Mirace; Yıldırım, Kasım; Yesil, Eda (ANI PUBLISHING, 2023)This study aims to reveal the opinions of school administrators working in disadvantaged schools in Mugla city center (Mentese) about the reflections of urban poverty on education. The study was designed as a case study, ... -
RELATIONSHIPS BETWEEN TURKISH EIGHTH-GRADE STUDENTS' ORAL READING EFFICACY, READING COMPREHENSION AND ACHIEVEMENT SCORES ON A HIGH-STAKES ACHIEVEMENT TEST
Yıldız, Mustafa; Uysal, Pınar Kanik; Bilge, Hüzeyfe; Wolters, Alissa Patricia; Sara, Yavuz; Yıldırım, Kasım; Rasinski, Timothy (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)The present study aimed to explore the relation between students' oral reading efficacy, reading comprehension, and academic performance on a nationwide high school placement exam (TEOG). The students were selected from a ... -
Reliability of Ratings of Multidimensional Fluency Scale with Many-Facet Rasch Model
Akın Arıkan, Çiğdem; Kanık Uysal, Pınar; Bilge, Huzeyfe; Yıldırım, Kasım (IJATE-INT JOURNAL ASSESSMENT TOOLS EDUCATION, 2022)The aim of this study was to determine whether the reliability of raters was provided by assessing reading prosody using the Multidimensional Fluency Scale (MDFS). The study was completed with a cross-sectional design, and ... -
Sınıf Öğretmenlerinin Türkçe Dersi Öğretim Programına Yönelik Görüşleri
Yıldırım, Kasım; Kandemir, Esma; Çınar, Zehra (2017)Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında uygulamaya konulan Türkçe Dersi Öğretim Programına yönelik görüşlerini incelemektir. Bu genel amaç doğrultusunda toplam 78 sınıf öğretmeni ... -
Turkish Pre-Service Teachers 'Perceived Self- Efficacy Beliefs and Knowledge about Using Expository Text as an Instructional Tool in Their Future Classroom Settings
Yıldırım, Kasım; Ateş, Seyit (Edith Cowan Univ, 2012)The aim of this research was to examine Turkish pre-service teachers 'knowledge and perceived self-efficacy beliefs toward using expository text as an instructional tool in their future classroom settings. The research ... -
Türk Öğretmenlerin Gözüyle Eğitim Araştırmalarının Uygulamaya Yansıma Durumu
Ateş, Seyit; Yıldırım, Kasım (2015)Bu çalışmada, eğitime yönelik araştırmaların uygulamaya yansıması konusunda uygulamanın önemli değişkenlerinden olan öğretmenlerin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda ilgili literatür taranmış ... -
Yaratıcı Drama Destekli Resimli Çocuk Kitaplarının Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi
Yıldırım, Kasım; Aykaç, Necdet (2020)Bu araştırmada yaratıcı drama destekli resimli çocuk kitaplarının öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 66 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada ... -
Yaratıcı Drama ve Resimli Çocuk Kitapları: Kültürlerarası Duyarlılığı Geliştirmek İçin Örnek Bir Uygulama
Yıldırım, Kasım; Aykaç, Necdet; Okçu, Sevda Tuba (2019)2011’de başlayan Suriye iç savaşı ve beraberinde Suriye’den Türkiye’ye yönelen göç sonucunda Türkiye’nin içyapısında meydana gelen sosyal, ekonomik ve kültürel değişiklikler ve sosyal yaşamda oluşan çok katmanlı çeşitlilik ... -
Yazmaya İlişkin Tutum Ölçeğinin Türkçe Uyarlama Çalışmaları*
Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerine yönelik yazmaya ilişkin tutum ölçeğinin Türkçe diline uyarlanması ve ölçeğin Türkçe formunun uygulanabilir geçerlilik ve güvenirlilik özelliklerine sahip olup olmadığının ...