Yaratıcı Drama Destekli Resimli Çocuk Kitaplarının Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi
Özet
Bu araştırmada yaratıcı drama destekli resimli çocuk kitaplarının öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılıklarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 66 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntemden faydalanılmıştır. Araştırmanın verileri kültürlerarası duyarlılık ölçeği ile toplanmış ve öğretmen adaylarının öntest-sontest verileri üzerinde ANCOVA analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları deney grubunda bulunan öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinin kontrol grubundaki öğretmen adaylarının kültürlerarası duyarlılık düzeylerinden anlamlı bir şekilde farklılaştığını göstermiştir. Elde edilen bulgular ilgili bilimsel literatür bağlamında tartışılmış ve gerekli önerilerde bulunulmuştur. The present study aimed to explore the effects of creative drama supported children’s picture books on the preservice teachers’ intercultural sensitivity. A total of 66 preservice teachers constituted the research sample This study employed control group pretest-posttest quasi-experimental design. The data of the research were collected with the intercultural sensitivity scale and Covariance analysis was carried out on the pre-test and post-test scores of preservice teachers. The findings of the study showed that the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the experimental group differed significantly from the intercultural sensitivity levels of preservice teachers in the control group. The findings obtained were discussed in the context of the related scientific literature and necessary suggestions were provided
Kaynak
Yaratıcı Drama DergisiCilt
15Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.21612/yader.2020.025https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpZeE9UZ3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/7405