Browsing by Author "Avcı, Umut"
Now showing items 1-12 of 12
-
Algılanan Örgütsel Destek ve Lider-Üye Etkileşiminin İşten Ayrılma Niyeti Üzerindeki Etkisi: İş Stresinin Aracılık Rolü
Turunç, Ömer; Avcı, Umut (2015)Hizmet sektörü işletmelerinin başarısında nitelikli insan kaynağına sahip olmak ve onları işletmede tutmak oldukça önem taşımaktadır. Turizm işletmeleri gibi işgücü devir hızının yüksek olduğu işletmelerde bu önem daha da ... -
Comparison of Tourists' and Employees' Evaluations Regarding Services
Sayılır, Ali; Avcı, Umut (2007)Turistlerin uyruklarına bağlı olarak konaklama işletmelerinin hizmet performansı hakkındaki değerlendirmelerinin farklılık arz edip etmediğini saptamak ve turistler ile hizmet verenlerin değerlendirmelerini karşılaştırmak ... -
Hiyerarşik Kademelere Göre Liderlik Davranışlarını Algılama Farklılıkları: Otel Çalışanları Üzerinde Bir Araştırma
Avcı, Umut; Topaloğlu, Cafer (2009)Bu çalışma, liderlik davranışları algısının hiyerarşik basamaklara göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektedir. Araştırma verileri Muğla ilinde faaliyet gösteren 18 dört yıldızlı ve 12 beş yıldızlı otel işletmesinin ... -
Hizmet Kalitesi Çerçevesinde Çalışanların Rolüne ve Yeterliliklerine İlişkin Karşılaştırmalı Bir İnceleme
Avcı, Umut; Sayılır, Ali (2006)Hizmet işletmelerinin başarılı olmasında ve üstün performans göstermesinde hizmet kalitesinin yükseltilmesi ve buna bağlı olarak müşteri memnuniyetinin sağlanması oldukça önemlidir. Hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyetini ... -
How do hotel employee's environmental attitudes and intentions to implement green practices relate to their ecological behavior?
Okumuş, Fevzi; Köseoğlu, Mehmet Ali; Chan, Eric; Hon, Alice; Avcı, Umut (Elsevier Science Bv, 2019)This study investigates the interaction effect of hotel employee's environmental attitudes and intentions to implement green practices to predict their ecological behavior. Based on our literature review, a model was ... -
Kurumsal Girişimciliğin Otel Performansı Üzerine Etkileri: Türkiye’deki Otel İşletmelerinde Bir Araştırma
Özer, Özgür; Yılmaz, Burcu Selin; Avcı, Umut (2017)Bu çalışma, kurumsal girişimciliğin Türkiye'deki otel işletmelerinin performansları üzerindeki etkisini incelemektedir. Bu amaçla, Türkiye'deki dört ve beş yıldızlı 216 otelden anket tekniği ile veri toplanmıştır. Kurumsal ... -
Mesleki Bağlılık ve Mesleği Bırakma Niyeti Üzerinde Etken Faktörler Olarak Birey-Meslek Uyumu ve Mesleğin Sosyal Statüsü: Turizm Sektöründe Görgül Bir Araştırma
Saltık, Işıl Arıkan; Avcı, Umut; Kaya, Ufuk (2016)Bu çalışmada, mesleki bağlılıkta önemli iki öncül olan "birey-meslek uyumu" ve "mesleğin sosyal statüsüne" ilişkin algının mesleki bağlılık ve mesleği bırakma niyeti üzerindeki etkisi incelenmiştir. Bu amaçla, değişkenler ... -
Öğrenen Örgütlerin Oluşturulmasında Üst Kademe Yöneticilerin Rolü
Okumuş, Fevzi; Avcı, Umut; Kılınç, İzzet (2007)Bu çalışmada öğrenen örgütlerin oluşturulmasında üst kademe yöneticilerinin rolü ve görevleri tartışılmıştır. Öğrenen örgütler bilgiyi elde etme, elde edilen bilgiyi farklı yönetim kademelerine aktarma ve edinilen bilgiyi ... -
Öğrenme yönelimliliğin yönetim performansı üzerine etkisi: Muğla mermer sektöründe bir inceleme
Avcı, Umut (2009)Bu çalışmada, Muğla ilindeki mermer işletmelerde öğrenme yönelimliliğin yenilik performansı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Çalışmada öğrenme yönelimlilik, öğrenmeye olan kararlılık, paylaşılmış vizyon, açık fikirlilik ... -
Tarihsel Süreçte İşletme ve Yönetim Bilgisinin Kapsamı Ne Ölçüde Değişti?: Ansiklopediler Üzerinden Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
Türken, Serhat; Dirlik, Serkan; Avcı, Umut (2017)Bu araştırmada, işletme ve yönetim alanlarını kapsamına alan ve farklı tarihlerde yayınlanan ansiklopedilerin maddeleri kıyaslanmıştır. Bu karşılaştırma sayesinde, hem işletme alanı hem de yönetim alanındaki bilginin ... -
Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynaklarının Eğitiminde Stratejik Sektörel Eğitim Organizasyonlarının Uygulanabilirliğine Yönelik Bir İnceleme
İbicioğlu, Hasan; Avcı, Umut; Boylu, Yasin (2003)Değişen çevre koşulları, değişen insan istek ve ihtiyaçları, işletmelerin sahip olması gereken niteliklerle birlikte, insan kaynaklarının niteliklerini değiştirmiş ve eğitilmelerinin önemini arttırmıştır. Ancak, günümüzde ... -
Yıldırma algısı ve etkileri: Hizmet sektöründe bir araştırma
Avcı, Umut; Kaya, Ufuk (2013)Yıldırma davranışları son yıllarda çalışma hayatının önemli örgütsel sorunlarından birisi durumuna gelmiştir. Bunun sonucunda iş tatminsizliği, işgören devir hızının artması, hatta hizmet kalitesinin düşmesi gibi olumsuz ...