Konu "İletişim" için Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed listeleme
Toplam kayıt 42, listelenen: 1-20
-
20. Yüzyılda Türkiye’de Kadın Konusunun Tarih Derslerinde Öğretimine Yönelik Bir Değerlendirme: Türk Kadınlar Birliği ve Faaliyetleri
(2017)20. Yüzyılda Türkiye’de kadın konusu çerçevesinde Türk Kadınlar Birliğinin faaliyetleri önemli bir etki alanı oluşturmuştur. Kuruluş tarihi olan 1924 yılından itibaren faaliyetlerine başlayan birlik, 1935 yılında kapatılmıştır. ... -
Algılanan Örgütsel Sapma Davranışı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)Bu çalışmanın amacı, öğretim elemanlarının algıladığı örgütsel sapma davranışlarını ölçmede kullanılabilecek bir araç geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinde çalışan akademisyenler ... -
Avıatıon Internshıp Software Websıte Usabılıty Research
(2018)The internet has created a change in the knowledge in all sectors such as trades, education, health services, etc. The Internet provides quick access to the knowledge independent of time and place, in this way it provides ... -
Bir Modernleşme Öyküsü: Köy Enstitüleri
(2018)Bu çalışmada köy enstitüleri uygulamasının Türkiye’de modernleşmeye etkilerini değerlendirmek amaçlanmıştır. Bu değerlendirme süreci, amaçlar ve felsefesi, ekonomik kalkınma, toplum değerlerini geliştirme, sanat eğitimi, ... -
Cam Tavanı Kırmak: Parlamentoda Cinsiyet Kotası
(2018)Siyasal katılım demokratik bir yaşamın en temel gerekliliklerinden biridir. Kadınların da erkekler kadar aktif bir katılımla dâhil oldukları siyasal alan, toplumsal sorunların dengeli bir biçimde çözülmesine olanak ... -
Çocuk Kitaplarında Otorite: “Bacaksız Serisi” Örneği
(2018)Toplumsal yaşamda, hemen her alanda otoriter tutumlara maruz kalanlar içerisinde çocuklar da bulunmaktadır. Çocuğa yönelik otorite, “ailede anne-baba, okulda öğretmen, yakın çevrede akran (arkadaşlar) ve edebiyat ortamında ... -
Çoklu Türler Etnografisi: Yüz Yüze Bir Araştırma İmkânı Üzerine Düşünceler
(2017)1970'li yıllardan itibaren insan-hayvan çalışmaları, insanlar ve hayvanlar arasındaki ilişkileri inceleyen disiplinlerarası bir çalışma alanı olarak; insan-hayvan, kültür-doğa gibi düalizmlere karşı eleştirel bir bakış ... -
Disipline Edici İktidar ve Çalışanları Ağırlamak
(2019)Son yıllarda sosyal bilimlerin farklı alanlarında birçok çalışmada ağırlama kavramı iktidarın işleyişini ele almak için kullanılmaktadır. Ağırlama ilişkileri; sahiplenme, değer biçme, kısıtlama gibi unsurlarla yakın ... -
en Bilgisi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretme-Öğrenme Anlayışlarının İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı gelecekte fen bilimleri dersini yürütecek, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının sahip olduğu öğretme-öğrenme anlayışlarını incelemektir. Tarama ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerilerinin Değerlendirilmesi
(2018)Globalleşen Dünya’da bilgi ve teknolojideki değişmeler bireylerin mevcut bilgiyi öğrenmesine ya da ezberlemesine değil, öğrenmeyi öğrenmesine neden olmuştur. Bireylerin mevcut duruma adapte olabilmesi için bilgiyi elde ... -
Fethiye’de Yaşayan Yetişkin İki Dilli İngilizlerin Yaptıkları Türkçe Biçim Bilgisel Sapmalar
(2018)Son yıllarda başka ülkelerden insanlar çeşitli sebeplerle Türkiye’ye göç etmektedir. Bu insanlar hayatlarını idame ettirebilmek için Türkçe öğrenmekte bu da Türkiye’deki iki dilli birey sayısını arttırmaktadır. İki dilli ... -
Finansal Analiz Sürecindeki Temel Mali Tablo Düzeltmelerinin Oran Analizine Etkisi
(2018)Bir firmanın mali tabloları birçok kişi ve kurum tarafından kullanılmaktadır. Sağlıklı bir finansal analiz yapılabilmesi için, öncelikle bu tablolardaki verilerin firmanın gerçek durumunu yansıtması gerekir. Bağımsız ... -
Finansal Gelişme ile Ekonomik Büyüme İlişkisinin Bıst100 Üzerinden Ardl Analizi
(2018)Finansal piyasalar sürekli gelişim gösterdiğinden finansal araçların çeşitliliği ve karmaşıklığı gün geçtikçe hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu durum ulusal ve uluslararası yatırımcılar için finansal araçlar arasındaki ... -
Hiçbir Eğitim Sisteminin Kalitesi Öğretmenin Kalitesini Aşamaz
(2018)Eğitim-öğretim sürecinin niteliği için bütün unsurların nitelikli olması gerekir. Bu süreçte eğitiminin niteliğinde belirleyici olan etmenlerin başında öğretmenlerimiz gelmektedir. Nitelikli bir öğretmende olması beklenen ... -
II. Abdülhamid Döneminde Zirai Eğitime Bir Bakış
(2012)II. Abdülhamid’in saltanatı uzun ve sıkıntılarla dolu bir siyasi yaşamın yansıması olarak görülmektedir. Padişah büyük siyasi sorunlarla uğraşırken ülkenin kalkınması ve modernleşmesi için de çaba harcamıştır. II. Abdülhamid ... -
İçsel Durumların Kontrolü Algısı Ölçeği: Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
(2018)Bu araştırmanın amacı, İçsel Durumların Kontrolü Algısı Ölçeği’nin Türkçe uyarlaması çerçevesinde geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Ölçeği faktör analizi için 227’si (%49.9) kadın, 235’i (%50.1) erkek toplam ... -
İlkokul Programında Yer Alan Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Bazı Avrupa Ülkelerindeki Benzer Dersler ile Karşılaştırılması
(2018)Okulda en önemli öğrenme araçlarından birisi olan oyun ve fiziki etkinlikler öğrencilerin bedensel ve fiziksel beceri gelişimine katkıda bulunmanın yanı sıra, kendine güvenmeyi, mutluluğu sağlayarak ruh sağlığını korumayı ... -
İşgal, Görkem, Tehlike: Kadifekale Gençlik Altkültürünün Deneyimlerinde Kentsel Dönüşüm Anlatıları *
(2015)Gençlik çalışmaları ve kent çalışmaları çeşitli alanlarda birbirleriyle kesişen iki farklı disiplin olarak düşünülebilir. Bunun yanı sıra, 1950’li yıllarda ortaya çıkan kültürel çalışmalar yaklaşımı, gençlik, kent ve kültür ... -
Kamu Yatırım Seviyesine Etki Eden Faktörler:1975-2014 Dönemi
(2018)Kamu yatırımları, ekonominin farklı alanlarındaki olumlu dışsallıkları sebebiyle eşsiz birer kalkınma aracı olarak görülmektedir. Bu çalışmanın amacı 1975-2014 dönemi yıllık verileri kullanılarak Türkiye’de kamu yatırım ... -
Kitap Okumaya Yönelik Tutum Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)Bu çalışmanın amacı eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının kitap okumaya ilişkin tutumlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir. Ölçek geliştirilirken öncelikle ilgili ...