Yazar "Duman, Bilal" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Beyin temelli öğrenmenin farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
Duman, Bilal (2010)Bu çalışmanın amacı Beyin temelli öğrenmenin (BTÖ) farklı öğrenme stillerindeki öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler ... -
COGNITIVE SCENARIO WRITING AND CONCEPT-USING SKILLS ACCORDING TO COGNITIVE STYLES
Duman, Bilal; Celik, Ozkan (Hacettepe Univ, 2012)The purpose of this study is to investigate the effects of scenario-based learning on scenario writing and comprehension skills of the pre-service teachers having different cognitive styles. The study was designed according ... -
Effects of Brain-Based Learning on academic achievement: A Sample case of in- class application
Duman, Bilal (2010)Problem Durumu; Son yıllarda eğitim ve öğretimin yeni paradigması Beyin Temelli Öğrenme (BTÖ) yaklaşımı olarak savunulmaktadır. BTÖ, anlamlı öğrenme için beynin işleyiş kurallarının kabul edilmesini ve öğretimin zihindeki ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Harita Okuryazarlığına İlişkin Görüşleri
Duman, Bilal; Girgin, Mustafa (2007)Harita okuryazarlığı geleneksel anlamda dünya ile ilişki kurmamızı sağlayan okuryazarlığın ötesinde; durumsal anlamda mantıksal çıkarımlarda bulunarak bireyin zihinsel şemalarını yapılandırması ile evrensel ve toplumsal ... -
The examination of relationships between emotional ıntelligence levels and creativity levels of pre-serviceteachers in the teaching-learning process and environments Güler GÖÇENa, Ali YAKAR,
Duman, Bilal (2014)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de eğitim sisteminin yeniden yapılandırılması sürecinde öğretmen adaylarının duygusal zekâ ve yaratıcılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Çalışmada nicel ve nitel verilerin ... -
İlköğretim Türkçe Programının Etkililiğinin Değerlendirilmesi (Konya ve Muğla Örneklerinin Karşılaştırılması)
Duman, Bilal (2004)İlköğretim, çocuğun eğitiminde önemli bir yer tutar. Eğitim ve öğretim ilk defa plânlı, programlı olarak ilköğretim okullarında verilir. Çocuk okuma yazmayı ilköğretim okulunda öğrenir. Öğrenme her şeyden önce psiko-sosyal ... -
Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullandıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması
Duman, Bilal (2008)Bu araştırmanın genel amacı öğrencilerin benimsedikleri eğitim felsefesi ile kullanıldıkları öğrenme strateji ve sahip oldukları öğrenme stillerinin karşılaştırmasını irdelemektir. Bu araştırmanın çalışma grubu 2005–2006 ... -
Öğrenme-Öğretme Sürecindeki Entelektüel Şizofrenizm
Duman, Bilal (2008)Bu çalışma demokrasi ve eğitim kavramlarını öğretme-öğrenme süreci kapsamında tartışmayı ve aralarındaki ilişkiyi farklı degişkenler açısından incelemeyi amaçlamaktadır. Bu çalışmada demokrasi, diyalojik demokrasi, demokratik ... -
The relationship between the elementary school teachers’ thinking styles and the teaching methods they use
Duman, Bilal; Çelik, Özkan (2011)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğretmenlerinin düşünme stilleri ile kullandıkları öğretim yöntemleri arasındaki ilişkiyi betimlemek ve öğretmenlerin düşünme stillerini branş ve cinsiyet değişkenleri açısından incelemektir. ... -
Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme Programları Çerçevesinde Öğretmen Adaylarının Kişilik Tiplerine Göre Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi
Bu araştırmada öğretmen adaylarının problem çözme becerileri, kişilik tipleri ve öğretmen yetiştirme programlarında yer alan problem çözme becerileri üzerinde odaklanılmıştır. Çalışmanın genel amacı, öğretmen adaylarının ...