Yazar "Oğuz Ünver, Ayşe" için TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu listeleme
-
Developing students' understanding and thinking process by model construction
Oğuz Ünver, Ayşe (Hacettepe Univ, 2007)There is growing recognition that models play a fundamental role in the comprehension of science concepts. This paper aims at enhancing students' understanding and thinking by model construction. Seventh grade middle school ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri
Afetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en ... -
Perceptions of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers
Oğuz Ünver, Ayşe (2010)Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf (n=65) ve üniversite son sınıf öğretmen adaylarının (n=48) bilim insanı algılarını karşılaştırmaktadır. İlk olarak katılımcılara açık uçlu yedi sorudan oluşan bir form dağıtılmış ve ... -
Sıcaklık kavramının ölçümü üzerinden sorgulanması: Karşılaştırmalı bir araştırma
Karademir, Yusuf; Oğuz Ünver, Ayşe (Ankara University, 2018)This paper defines temperature, unconnected from heat concept and without delving into the molecular level, from the starting point of how it can be measured. This is because temperature is a property of matter that depends ... -
A teaching strategy for developing the power of observation in science education
Oğuz Ünver, Ayşe; Yürümezoğlu, Kemal (2009)Bilginin oluşumunda gözlem önemli bir yer tutmasına rağmen, bilim eğitiminde gözlem temelli bilgiye, deneysel temelli bilgiye göre daha az yer verilmiştir. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı bilim eğitiminde gözlemin gücünü ... -
Temel ölçme bilgi ve becerilerinin etkinlik temelli öğretimine yönelik bir çalışma
Ölçme becerisi, sorgulama temelli bilim eğitimi derslerinde başarının sağlanabilmesi için gerekli ön koşullardan biri olmasına rağmen, okullarda bu becerinin gelişimine yeterince önem verilmemektedir. Bu durumun, öğretmenlerin ...