Bölüm "MÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü" TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 1-20
-
Adaptation of the Energy Literacy Scale into Turkish: A Validity and Reliability Study
(Cukurova Univ, 2019)The purpose of the current study was to adapt the "Energy Literacy Scale" developed by DeWaters, Qaqish, Graham and Powers (2013) into Turkish and to ensure its reliability and validity for the Turkish context. The items ... -
Biyoloji laboratuvarı uygulamasında V-diyagramı kullanımı öğrenci başarısına etkisi
(2009)Araştırmanın amacı, Genel Biyoloji Laboratuvarı dersi içeriğinde yer alan “Bitkisel Dokular ve Organlar” konusuna yönelik deneylerin V-diyagramı kullanılarak öğretiminin, laboratuvar yöntemine göre öğrenci başarısına ... -
Characterization and numerical taxonomy of Pseudomonas tolaasii isolates using antimicrobial susceptibility patterns
(2000)Agaricus hisporus sporoforlarından izole edilen (n= 160) Pseudomonas tolaasii suşlarının 20 antimikrobiyal rhaddeye karşı duyarlılıkları disk-diffü/yon metodu ile belirlendi. P. tolaasii NCPPB $2192^T$ ve NCPPB 2325 referans ... -
Developing students' understanding and thinking process by model construction
(Hacettepe Univ, 2007)There is growing recognition that models play a fundamental role in the comprehension of science concepts. This paper aims at enhancing students' understanding and thinking by model construction. Seventh grade middle school ... -
The effect of cement dust emitted from Gaziantep cement plant on microfungus flora of surroundings soils, Turkey
(2004)Bu çalışmada, Gaziantep Çimento Fabrikasının kirlettiği toprakların mikrofungi florası incelenmiş ve bu topraklara en yakın kirlenmemiş toprakların florası ile karşılaştırılmıştır. Her iki alandan toplam 116 mikrofungus ... -
The effects of visual art supported inquiry based science activities on 5th grade students' scientific process skills
(Pegem Akad Yayincilik Egitim Danismanlik Hizmetleri Tic Ltd Sti, 2019)The study aimed to investigate the effects of visual art supported inquiry based science education on 5th grade students' scientific process skills (SPS). In the research, one group pretest-posttest experimental design is ... -
Faculty Members’ Perspectives on Teaching Mathematics Online: Does Prior Online Learning Experience Count?
(2015)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim, yalnızca açık ve uzaktan eğitim veren yükseköğretim kurumlarının sayılarının artmasına neden olmakla kalmamış, geleneksel yüz yüze eğitim veren yükseköğretim ... -
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)
(2006)Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin ... -
Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının durumu
(Ekip Buro Makineleri A.S., 2010)Bu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin (n:186) fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesini konu almaktadır. ... -
Fen-Matematik ve Sosyal Alan Öğretmenlerinin Bilimin Doğasını Anlamaya Yönelik Tutumları
(2007)Öğretmenlerin kişisel bilinç, tutum ve anlayışları ile akademik geçmişleri fen ve sosyal bilimlerin öğretimine yönelik yaklaşımlarını etkileyebilmektedir. Öğretmenlerin bilimsel süreçlerin farkında olmasını sağlamak, fen ... -
High School Students’ Performances on Proof Comprehension Tests
(2018)This study is a part of a large scale project in which an action research design is used to teach proof to 11th grade students. This part of the project aims to identify students’ comprehension level through five proof ... -
Hipotez test sürecinde çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünme eğilimleri
(2009)Bu çalışma çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünmeye olan yatkınlıklarını araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Çalışma batı Anadolu’da bir ilde bulunan bir ilköğretim okulunda, 6. sınıf öğrencilerinin (n:59) ve bu ilde ... -
Investigation of the antimicrobial activity of some Streptomyces ısolates
(2003)Muğla yöresi topraklarından 74 farklı Streptomyces izolatı elde edildi, izolatların % 45.9'unda antimikrobiyal aktivite belirlendi. Onbeş izolat koagulaz-negatif Stafilokoklara (CoNS) karşı güçlü antimikrobiyal aktivite ... -
Isolation, characterization and identification of thiram-degrading microorganisms from soil enrichment cultures
(2000)Karısık mikrobiyal kültürler Gediz havzasından alınan toprak örneklerinden zenginlestirme ile elde edildi. Fungusid thiram içeren zenginlestirilmis kültürlerden fungus ve bakteri türleri izole edildi ve kısmen tanımlandı. ... -
İlköğretim fen bilgisi dersinde buluş yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi (Muğla örneği)
(2007)Araştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan "Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri" konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri
(2011)Afetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en ... -
Mühendislik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Dair Beklenti, Hazır Bulunuşluk ve Memnuniyet Düzeyleri
(2017)Bu çalışmanın amacı, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Mühendislik Fakültesi İnşaat ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümü öğrencilerinin çevrimiçi teknolojiler kullanılarak harmanlanmış olarak tasarlanan Kalkülüs-2 dersi bağlamında ... -
Opinions of Preservice Mathematics Teachers on Their Professional Development
(Cukurova Univ, 2017)This qualitative study aimed to investigate the views of preservice mathematics teachers taking a Pedagogical Formation Certificate Program, on their professional development through reflective journals. Twenty-four ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Perceptions of scientists: A comparative study of fifth graders and fourth year student teachers
(2010)Bu çalışma ilköğretim beşinci sınıf (n=65) ve üniversite son sınıf öğretmen adaylarının (n=48) bilim insanı algılarını karşılaştırmaktadır. İlk olarak katılımcılara açık uçlu yedi sorudan oluşan bir form dağıtılmış ve ...