Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKıvrak, Duygu
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:38Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:38Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNME1EY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6495
dc.description.abstract"Bir Karikatür, Bir Resim" adlı etkinlik aracılığıyla öğrencilerin atasözlerini ve deyimleri daha iyi bir şekilde anlamlandırabilmelerini, karikatürler ve resimlerle onların görsel zekâsına hitap edilerek öğrendiklerinin hafızalarında kalıcı olmasını ve atasözlerini, deyimleri günlük hayatlarıyla ilişkilendirmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. Etkinlik, öğrencilere atasözü ve deyim hakkında temel bilgiler, atasözü ve deyim arasındaki farklar verildikten sonra yapılmıştır. Yedişer kişilik altı grup oluşturulmuş, gruplar küpün yüzeyinde bulunan 'karikatür' veya 'resim' yazılarından küpü masaya atmaları sonucunda üst tarafa gelen yazıya göre karikatür veya resimden atasözü veya deyim tahmininde bulunmuş, buna göre en kısa sürede doğru cevap veren grup birinci olmuştur. Yarışma sonunda, bulunan altı tane atasözü veya deyimin anlamı sınıfça tartışılarak bulunmuştur. Öğretmen, en son kısa öyküler okumuş ve okunan olay için, yarışmada buldukları atasözü veya deyimlerden hangisini kullanmanın uygun olacağını sormuştur. Böylece öğrencilerin atasözü veya deyimleri günlük hayatla ilişkilendirmeleri sağlanmıştıren_US
dc.description.abstract“One Caricature, One Painting” activity aimed that students can make sense of proverbs and idioms better, that the things they learned should be permanent in their memory by addressing to their visual intelligence with caricatures and paintings, and that they should associate proverbs and idioms with their daily life. The activity was implemented after students learned proverbs and idioms and the difference between them. Students formed groups of six, rolled a die with picture or caricature faces, and guessed a proverb or idiom based on the rolled face. The group with the correct answer won the game. The game involved a class discussion about the meaning of six proverbs or idioms. Towards the end of the lesson the teacher read short stories to the class and the students guessed which proverb or idiom would fit the story. This activity helped students connect the idioms and provers with real lifeen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSöz Varlığını Geliştirmeye Yönelik Etkinlik Önerisi: Bir Karikatür, Bir Resimen_US
dc.item-title.alternativeActivity Suggestion for Improving the Vocabulary: One Caricature, One Paintingen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYüksek Lisans Öğrencisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı,en_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster