Euler Formülü Öğretiminde 5e Öğrenme Döngüsü Modeline Dayalı Derslerin Paydaşlarının Deneyimleri
Özet
5E öğrenme döngüsünün kullanıldığı ders işlenişlerinin olumlu çıktıları uzun yıllardır bilinen bir durumdur. Buna rağmen öğretmenlerin bu ders işlenişlerini çok sık tercih etmemelerinin ardında yatan sebeplerden bir tanesi 5E öğrenme döngüsünü bilmiyor olmalarıdır. Bu nedenle araştırmacıların örnek ders planları ve bu planların işleyişleri üzerine incelemeler yapmaları gerekliliği doğmaktadır. Bu nedenle bu araştırmada örnek bir 5E öğrenme döngüsü planlanmış, uygulanmış ve değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın amacı 5E öğrenme döngüsü ve origamiyi temel alarak hazırlanan bir matematik dersinin paydaşlarının derse dair düşüncelerini ortaya koymaktır. Bu amaçla 11. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilen 6 ders saati işleniş, matematik öğretmeni, 5 öğrenci ve araştırmacılarının perspektiflerinden incelenmiştir. Dersin öncesi ve sonrasında görüşme yapılan öğrenciler origaminin geometri sınav sorularında çok karşılaştıkları bir konu olduğunu, işlenen dersin oldukça zevkli, keşfetmeye yönelten ve paylaşımda bulunmalarını gerektiren bir içerikte ders olduğunu belirtmişlerdir. Görüşme yapılan matematik öğretmeni tüm süreci derste gözlemlemiş ve yine işlenen dersin geometri sınav sorularında karşılaşılabilecek içerikte konuya sahip olduğunu ve matematiğin günlük yaşamda ne işe yaradığını anlatabilecek şekilde tasarlandığını söylemiştir. Ancak kendisinin bu tarz bir ders işlemesinin mümkün olmadığını, katlamaya dair bilgisinin olmaması ve zaman sınırlılıklarını gerekçe göstererek dile getirmiştir. Araştırmacılar ise sınıf yönetimi ve 5E öğrenme döngüsü basamaklarının uygulanışlarına dair düzenlemeler yapılması gerekliliğini vurgulamışlardır. The positive outcomes of the 5E learning cycle have been known for many years. However, one of the reasons why teachers do not choose this learning cycle in their courses very often is that they do not know the 5E learning cycle. Therefore, it is necessary for the researchers to make studies on sample lesson plans and the conducting these plans. Therefore, a sample 5E learning cycle was planned, implemented and evaluated in this study. The aim of this research is to reveal the opinions of the participants on the 5E learning cycle mathematics lessons. For this purpose, 6 class-hours lessons were examined through perspectives of mathematics teacher, 5 students and researchers. The lessons were prepared for 11th grade students. The students who were interviewed before and after the lessons stated that paper folding was a popular topic in the geometry exams’ questions, the course being taught is very enjoyable, and it requires an exploration, sharing with peers in the group. The mathematics teacher who observed course was interviewed and he said that the designed lessons involved similar topics of geometry exam questions and in those lessons students could understand how mathematics helps in daily life. However, he admitted that such lessons were not possible to prepare for him because of his lack of knowledge of folding, and time limitations. According to the researchers, it was necessary to make arrangements for the application of classroom management and levels of 5E learning cycles.
Kaynak
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
19Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFeU9UUTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6508