Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Uğur
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:44Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRreE5UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6522
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Singg ve Ader (2001) tarafından geliştirilen Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe uyarlama çalışmasını yapmaktır. Çalışma, 136’sı erkek, 108’i kadın 244 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda tek boyutlu ölçeğin kabul edilebilir uyum indeksleri verdiği görülmüştür (x2= 90,17, sd= 35, x2 /sd= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79). Ölçeğin dilsel eşdeğerli için iki hafta ara ile yapılan çalışmada .86 gibi yüksek düzeyde ilişki olduğu gözlenmiştir. Ölçeğin uyum geçerliği için yapılan çalışmada, Öğrenci Sorumluluk Ölçeği ile arasında .40 (p< .001), İç-Denetimsel Sorumluluk, Dış-Denetimsel Sorumluluk Ölçeği ile arasında .56 (p< .001) düzeyinde bir ilişki olduğu görülmüştür. Güvenirlik çalışması için yapılan işlemde, Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .63 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlar, Öğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10’un Türkçe formunun geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research to adaptation the student personal responsibility scale-10 that develop Singg and Ader (2001). Research was conducted on 244 university students. Results of confirmatory factor analyze, fit index values of the model were chi-square= 90,17, df= 35, chi-square /df= 2.57, RMSEA= .081, GFI= .97, AGFI= .95, CFI= .84, IFI= .84, NNFI= .79. Results of language equivalency showed that the correlation between Turkish and English forms was .86. In criteria reliability study showed that correlation between Student Responsibility Scale was .40 (p&lt; .001), internally-externally controlled responsibility scale was 56 (p&lt; .001). The internal consistency reliability coefficient of the scale was found as .63. These results demonstrate that Student Personal Responsibility Scale-10this scale is a valid and reliable instrument.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenci Bireysel Sorumluluk Ölçeği-10'un Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeValidity And Reliability Study of the Turkish Version Student Personal Responsibility Scale-10en_US
dc.item-typeotheren_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage163en_US
dc.identifier.endpage170en_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster