Erken Yaşta Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Velilerin Bilinç ve Algı Düzeyleri
Özet
Avrupa Birliği ülkelerinin yabancı dil öğrenme, bilme ve yabancı dil eğitimine erken yaşta başlanması yönündeki vurguları hem diğer ülkelerde hem de ülkemizde yabancı dil eğitimine daha erken yaşta başlama eğilimlerini ortaya çıkarmıştır. Bu çalışmada, Avrupa ülkelerinde ve Türkiye'de yeni bir araştırma ve uygulama alanı olan "erken/çocuk yaşta yabancı dil eğitimi" çerçevesinde; çocuğunu erken yaşta yabancı dil eğitimi veren kurumlara gönderen velilerin erken yaşta yabancı dil eğitimine ilişkin algı ve tutumları araştırılmıştır. Anket yoluyla, velilerin erken yaşta yabancı dile ilişkin görüşleri alınmaya ve bu konudaki algıları saptanmaya çalışılmıştır. Anketler aracılığıyla elde edilen verilerin değerlendirilmesi, SPSS16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programı yardımı ile frekans analizi esas alınarak yapılmıştır. Yanıtlar, frekans ve yüzdesel olarak tablolaştırılarak ve şekiller halinde betimlenerek, yeterlik değerlendirmesi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak, velilerin erken yaşta yabancı dil edinimine olumlu baktıkları ve çocuklarını da bu konuda destekleyip teşvik ettikleri, henüz yeni uygulanmaya ve anlaşılmaya başlanan erken yaşta yabancı dil eğitiminin genç ve orta yaş grubu tarafından önemsendiği ve bu nedenle velilerin çocuklarını erken yaşta yabancı dil eğitimi verilen kurumlara göndermiş olabilecekleri yorumları dile getirilebilir. Çocuğunu erken yaşta yabancı dil eğitimi verilen kurumlara gönderen velilerin, çocukları erken yaşta dil öğrensin diye bilinçli bir şekilde bu okullara gönderdikleri belirlenmiştir. Ayrıca erken yaşta yabancı dil eğitimi konusunda ağırlıklı olarak kurumsal sorunlar yaşandığı ortaya çıkmıştır Emphasis of European Union about learn, know a foreign language and begining foreign language education at an early age revealed the tendency of begining foreign language education at an earlier age in both other countries and our country. In this study were searched “foreign language education at en early/kind age” that is a new research and application field in european countries and Turkey, and perceptions and attitudes of parents whose children are going to school of foreign language at an early age. Through a questionnaire for parents’ views of foreign language education to be taken at an early age and tried to determine perceptions on this issue. Evaluation of the data obtained through surveys carried out based on frequency analysis using the SPSS 16.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program. Answers were tabulated as freguency and percentage and described in figures and perfomed profiency evaluation. Based on the results of this study, parents at an early age they look positively to foreign language acquisition and their children also were encouraged by supporting it, not to apply new and begin to understand that early in complimented by the young and middle age group of foreign language education and, therefore, parents, children in early foreign language training will be sent to the institution can be expressed comments. It was determined that parents who send own children at an early age foreign language institutions wants their children to learn foreign language. It also determined that there are predominantly institutional problems about foreign language education at an early age
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
10Sayı
11Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpVMU1UWXdNQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6524