Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Baki
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:46Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:46Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-527052
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJNU9EWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6533
dc.description.abstractBir eylem araştırması olarak tasarlanan bu çalışmada yöntem olarak seçilen sorgulama temelli öğrenmenin matematik derslerine uyarlanmış şekli kullanılmıştır. Eylem planının uygulanmasında Chin E. vd., ( 2016) tarafından PRIMAS projesi kapsamında oluşturdukları Sorgulama Temelli Matematik Öğretimi (STMÖ) modeli benimsenmiştir. Temel matematik 1 dersini alan matematik öğretmen adaylarının, önceki eğitimlerinde matematik dersini, öğrendikleri bilgileri sorgulamadan edindikleri tespit edilmiştir. Bunun üzerine planlanan STMÖ Temel Matematik 1 dersinin öğretim sürecinde kullanılmıştır. Bu uygulama süreci ve sonuçları bu makalede tartışılmıştır. Uygulama sürecinin ilk haftalarında öğretmen adaylarının alışık olmadıkları uygulamaya tepki gösterdikleri görülmüştür. İlerleyen haftalarda yönteme alışan öğretmen adaylarının uygulamaya ilişkin görüşleri alınmıştır. Öğretmen adaylarının görüşlerinin dört tema altında toplandığı tespit edilmiştir. Öğretmen adayları, “matematiğin doğası” teması altında matematiğe bakış açılarının değiştiğini, matematiğin mantığını öğrendiklerini, matematiğin ezberlenerek yapılamayacağını ve matematiği öğrenmek için sürecin önemini vurgulamışlardır. “Yöntem” temasında matematiği sorgulayarak, düşünerek, ezberlemeden, somutlaştırarak öğrendiklerini belirtirken, ilk haftalarda yönteme adapte olamadıklarını ve zorlandıklarını söylemişlerdir. “Öğretmen becerileri” teması altında yöntemin kendilerini öğretmen gibi hissettirdiğini ve artık öğrenci sorularına cevap verebileceklerini düşündüklerini; “duyuşsal özellikler” tema başlığı altında ise heyecan verici, iyi, faydalı ve beklentilerinin üzerinde bir ders olduğunu belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractIn this study, which was designed as an action research, the inquiry based learning method adapted to the mathematics was used. In the implementation of the action plan, the Inquiry-Based Mathematics Teaching (IBMT) model that Chin E. et al. (2016) developed within the scope of the PRIMAS project was used. It was determined that the prospective mathematics teachers who take the Basic Mathematics 1 course learned the mathematics topics in their previous education without questioning the knowledge they learned. Based on this observation, the IBMT model was implemented This implementation process and its results are discussed in this article. During the first weeks of the implementation process, the prospective teachers reacted to this practice which they were not accustomed to. In the following weeks, the views of the prospective teachers about the IBMT practice were obtained. The opinions of prospective teachers formed four main themes. Within the nature of mathematics theme, the prospective teachers expressed that their viewpoints of mathematics have changed, they have learned the logic of mathematics, mathematics cannot be learned through memorization, and the process of learning mathematics is important. In the method theme, the prospective teachers explained that they learned mathematics by questioning, reasoning, and concretizing without memorizing. Within the teaching skills theme, the prospective teachers expressed that the method helped them feel like teachers. Within the affective features theme, they said that the course was exciting, useful, and above their expectations.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSorgulama Temelli Matematik Yaklaşımının, Öğretmen Adaylarının Matematiksel Düşünme Süreçlerini Geliştirmelerine Etkisi: Bir Eylem Araştırmasıen_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of the Inquiry Based Mathematics Approach on the Development of the Mathematical Thinking Processes of Prospective Teachers: An Action Research Studyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2019..-527052
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1620en_US
dc.identifier.endpage1636en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster