Online Karar Verme Tarzları Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması
Özet
Birçok ürün ve hizmete ilişkin internet üzerinden satın alım kararının verilmesi günümüzün önemli tüketim tarzları arasında yer almaktadır. Ancak çevrim içi ortamın kendine özgü bazı özellikler taşıması, tüketicinin bu ortamda karar verme tarzına da yeni boyutlar kazandırmıştır. Bu çalışma, tüketicilerin internet ortamında karar verme tarzları üzerine ortaya konulan orijinal Çevrim İçi Tüketici Tarzları Envanteri'nin (Ç-TTE) Türkçe'ye uyarlanarak geçerlilik ve güvenilirliğini test etmeyi amaçlamaktadır. Test sonuçlarına göre, Türkçe'ye çevrilen Ç-TTE ölçeğinin toplamda 7 boyut ve 20 ifade ile geçerlilik ve güvenilirliğinin sağlandığı görülmüştür The decision to buy many products and services over the Internet is one of today’s major consumption patterns. However, the fact that the online environment has its own uni?ue characteristics has given new dimensions to the consumer’s decision-making style in this environment. This study aims to adapt the original Online Consumer Style Inventory (O-CSI), which is based on consumers’ decision-making styles in the Internet environment, to Turkish, and to test the validity and reliability. According to the test results, the O-CSI scale translated into Turkish with 7 dimensions and 20 expressions in total was found to be valid and reliable
Kaynak
Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
0Sayı
28Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjeE1UVXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6534