Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇelik, Özkan
dc.contributor.authorÇelik, Meral Aslan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:48Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZd05EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6539
dc.description.abstractBu araştırma sınıf öğretmenlerinin ve sınıf öğretmeni adaylarının "bir meslek olarak sınıf öğretmenliği"ne ilişkin algılarını, oluşturdukları metaforlar aracılığıyla belirlemek ve bu bağlamda bir karşılaştırma yapmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç kapsamında 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar yarıyılında, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim görmekte olan 147 sınıf öğretmeni adayı ve yine aynı eğitim öğretim döneminde Muğla ilinde yer alan resmi okullarda görev yapmakta olan 93 sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında öğretmen ve öğretmen adaylarına bir form aracılığıyla "Sahip olduğu özellikler düşünüldüğünde bir meslek olarak sınıf öğretmenliğini,........'ya benzetirim; çünkü......." ifadesi yöneltilmiş ve katılımcılardan cümleyi tamamlamaları istenmiştir. Çalışmada katılımcıların görüşleri nitel yaklaşımla betimlenmeye çalışılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri ve öğretmen adayları tarafından oluşturulan metaforların 15 farklı geçerli kategoride toplandığı belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin bir meslek olarak sınıf öğretmenliğine ilişkin oluşturdukları metaforların en sık olarak; "Bilgi kaynağı", "Şekillendirici/Biçimlendirici" ve "Yetiştirici/Üretici" kategorilerinde toplandığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmeni adaylarının bir meslek olarak sınıf öğretmenliğine ilişkin oluşturdukları metaforların ise en sık olarak; "Ebeveyn görevini yapan", "Farklı alan bilgisine sahip olan", "Yol gösterici/Yönlendirici" kategorilerinde toplandığı tespit edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin ve öğretmen adaylarının meslekleriyle ilgili sahip oldukları metaforlar hakkında ilk tanımlayıcı veriler elde edilmiş olmasına rağmen; veli, öğrenci ve farklı eğitim paydaşlarının da sahip oldukları metaforları belirlemeye yönelik araştırmalar yapılması ve bu sayede kavramsal yapıların belirlenmesi, sınıf öğretmenlerini ve öğretmen adaylarını mesleklerine ilişkin olumsuz metaforları kullanmaya yönelten sorunları ortaya çıkaracak araştırmalar yapılmasına yönelik önerilerde bulunulmuşturen_US
dc.description.abstractThis study has been carried out to determine the perceptions of primary teachers and the candidates about “primary teaching as a profession” through metaphors that they have created and to make comparisons of this scope. In the scope of this aim, participants of the study consist of 147 candidates of primary teachers who are studying at the faculty of education, the department of primary teacher training at Muğla Sıtkı Koçman University and also 93 primary teachers who are working at state schools in Muğla in the spring term of 2015-2016 academic years. During data collection process, teachers and the candidates of primary teachers were directed a statement as follows “When its field specifications are considered, primary teaching as a profession to me is like ……; because ..…..” through a form. In the form the participants were asked for completing the sentence accordingly. In the study, the views of the participants are aimed to be analysed through qualitative approach. In the analysis of the obtained data, content analysis method has been utilized. According to the results of the study, the identified metaphors created by primary teachers and candidate primary teachers are classified under 15 different various categories. It is found that the metaphors created by teachers mostly assembled under “source of information”, “formative” and “nurturer” categories. Adding to that the metaphors of the teacher candidates are categorised under “parents”, “possessing various knowledge levels”, “guidance” categories. The study is not without limitations therefore, for the following studies the other shareholders as parents, students and so on, may be added to the participants of the study to come up with rather valid resultsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Bir Meslek Olarak Sınıf Öğretmenliğine İlişkin Metaforik Algılarının Karşılaştırılmasıen_US
dc.item-title.alternativeMetaphoric Perceptions Comparison of Primary Teachers And the Candidate Primary Teachers About Primary Teaching As A Professionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempArş.Gör.Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı,; Öğretmen, MEB, Ula Salih Güneyman İlkokulu,en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.journalTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster