• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lise Öğrencilerinin Risk Alma Davranışlarının Yaşam Doyumu ve Psikolojik İyi Oluş Değişkenleri ile İlişkisi

Tarih

2016

Yazar

Doğan, Uğur
Kaya, Sinem
Eren, Dinçer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada lise öğrencilerinin risk alma davranışlarının yaşam doyumları ve psikolojik iyi oluşları ile olan ilişkisinin ortaya konması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Muğla İlinde lise öğrenimine devam eden 9. 10. 11. ve 12. sınıflardan katılan 134 kız 256 erkek olmak üzere 390 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklemin seçiminde seçkisiz olmayan kolay örnekleme yöntemi benimsenmiştir. Örneklem grubunun yaş aralığı 14 ile 19 arasında değişmektedir. Veri toplama aracı olarak Risk alma ölçeği, Yaşam doyumu ölçeği ve Psikolojik iyi oluş ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu ve yapısal eşitlik modeli kullanılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda psikolojik iyi oluş ile risk alma arasında düşük düzeyde negatif bir ilişki, psikolojik iyi oluş ile yaşam doyumu arasında yüksek düzeyde pozitif bir ilişki bulunurken, risk alma davranışları ile yaşam doyumu arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür. Bunun yanında yapısal eşitlik modellemesi analizine başlamadan anılan değişkenler için ölçüm modellerinin uyum indeksi değerlerine bakılmış ve bütün modellerin iyi uyum indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Daha sonra yapısal eşitlik modellemesi analizine geçilmiş, analiz sonucunda risk alma davranışlarının yaşam doyumunu ve psikolojik iyi oluşu negatif olarak etkilediği yani lise öğrencilerindeki risk alma davranışı arttıkça yaşam doyumu ve psikolojik iyi oluşun azaldığı görülmüştür. Bu modele ilişkin uyum indeksleri incelendiğinde, modelin iyi uyum değerleri gösterdiği görülmüştür. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır
 
The purpose of this study is to examine the relationship between risk taking behaviors, life satisfaction and pychological well-being in high school students. This study was conducted with 390 high school students (134 female, 256 male) studying in the 9th, 10th, 11th and 12th degree. The study uses the purposive convenience sampling approach. The sample is consisted of the students between the age of 14 and 19. As data collecting instruments, Risk Taking Scale, Life Satisfaction Scale and Psychological Well-Being Scale were applied to the participants. In data analysis, correlation and structural equation modelling were applied. According to the correlation analysis, there is a negative and low level correlation between psycological well-being and risk taking behavior. There is also a positive and high level correlation between life satisfaction and psychological well-being. There is not a significant relation between risk taking behavior and life satisfaction. Before structural equation model analysis, all values were found to be satisfactory for fit indices. Structural equation model results indicated the higher risk taking behavior is related to the less life satisfaction and the less psychological well-being among high school students. All results discussed in the light of the literature
 

Kaynak

Turkish Studies (Elektronik)

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnek5UVTBOQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6546

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.