Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUlubey, Özgür
dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.contributor.authorAlpaslan, Muhammet Mustafa
dc.contributor.authorAykaç, Necdet
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:50Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-1961
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnd05qWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6547
dc.description.abstractBu araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okullarına (professional development schools) yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada karma yöntem desenlerinden yakınsak desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunun çalışma grubunu Muğla il merkezindeki ilkokul ve ortaokulda görev yapan ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 21 okulda 256 öğretmen oluşturmuştur. Nitel boyutunu ise aynı gruptan gönüllüler arasında seçilmiş 26 öğretmen oluşturmuştur. Veriler Mesleki Gelişim Okulu Ölçeği ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel veriler betimsel analizler kullanılarak, nitel bulgular ise tümevarımsal içerik analiz kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmenlerin mesleki gelişim okul uygulamalarına yönelik olumlu görüş bildirdikleri, üniversite-okul işbirliğinin arttırılması, öğretmenler ile öğretim elemanları ve öğretmenlerin kendi aralarındaki paylaşımların geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Mesleki Gelişim Okullarına yönelik eğitim fakültesindeki öğretim elemanlarının görüşleri alınabilir. Mesleki gelişim okulları uygulaması Türkiye'de pilot uygulaması yapılabiliren_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to determine teachers’ opinions about professional development schools. In the current study; one of the mixed methods, the convergent design was employed. The sampling of the quantitative dimension of the study is comprised of 256 teachers working in 21 elementary and secondary schools in the city of Muğla. The teachers participated in the study on a volunteer basis. The sampling of the qualitative dimension of the study consists of 26 teachers selected from among the 256 teachers. The data of the study were collected through the Professional Development Schools Scale and an interview form. The quantitative data were analyzed by using descriptive statistics and the qualitative data were analyzed by using the inductive content analysis. The findings of the study revealed that the teachers have positive opinions about professional development school applications, they want more developed school-university cooperation, and they think that teacher-academician and teacher-teacher relationships need to be developed. The opinions of academicians working in education faculties about professional development schools can be elicited. A pilot study of professional development school can be conducted in Turkeyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Gelişim Okullarına İlişkin Görüşlerien_US
dc.item-title.alternativeTeachers’ Opinions About Professional Development Schoolsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempArş. Gör. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Yrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi; Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage2064en_US
dc.identifier.endpage2082en_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster