Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYıldırım, Kasım
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:53Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-1961
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFeE5EZzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6558
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı branş öğretmenlerinin okuma becerilerini kendi öğretim ortamlarında kullanmalarına yönelik inançları ile ilgili bir ölçek geliştirme çalışması yapmaktır. Faktör analizi ve güvenirlik çalışmaları için 247 öğretmen adayından veri toplanmıştır Yapılan çalışmalarda, 36 madden oluşan ölçeğin varyansın %31'ini açıklayan tek boyutlu bir yapı olduğu görülmüştür. Elde edilen bu tek faktörlü yapının maddelerinin faktör yükleri .30 ile .76 arasında; madde toplam test korelasyonları ise .30 ile .71 arasında değişmektedir. Bunun yanı sıra ölçme aracının iç tutarlık katsayısı (?) .93 olarak elde edilmiştir. Ölçeğin tüm maddeleri açısından %27'lik alt ve üst gruplar arasında anlamlı farklar elde edilmiştir. Yine uyarlanan ölçeğin DFA analizi sonuçları güvenilir uyum iyilik değerleri ortaya koymuştur.en_US
dc.description.abstractThis present research aimed to develop the scale of content area teachers' beliefs toward using reading skills in their subject matters. The data for factor analysis and Cronbach's Alpha internal consistency reliability was obtained from a total of 247 preservice teachers. The scale, which is consisted of 36 items, revealed one-factor model and explained 31% variance. Factor loading of the scale ranged from .30 to .76. Item-total correlations were from .30 to .71. Beside this, the internal consistency (Cronbach's Alpha= ?) .93. The item analysis of 27% upper and lower group means calculation yielded a statistically significant " t values" . Additionally, confirmatory factor analysis resulted good and pretty high fit indices. And this showed that one-factor model of the scale was acceptable.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBranş Öğretmenlerinin Okuma Becerilerini Kendi Öğretim Alanlarında Kullanmalarına Yönelik İnançları: Bir Ölçek Geliştirme Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeContent Area Teachers' Beliefs Toward Using Reading Skills in Their Subject Matters: A Scale Developmenten_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue24en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage111en_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster