Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKahraman, Sakıp
dc.contributor.authorDemir, Yaşar
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:58Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:58Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.issn2148-7758
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJeE5UUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6575
dc.description.abstractBu çalışma bilgisayar destekli 3D öğretim materyallerinin atomun yapısı ve orbitaller konusu ile ilgili öğrencilerde görülen kavram yanılgılarını gidermedeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu çalışmanın örneklemini Fen Bilgisi Öğretmenliği birinci sınıfta öğrenim gören toplam 145 (Deney grubu=72; Kontrol grubu=73) öğrenci oluşturmaktadır. Kimya dersinin atomun yapısı ve orbitaller konusu deney grubuna 3D Max 9 programıyla araştırmacılar tarafından üç boyutlu olarak geliştirilen resim, animasyon ve simülasyonlarla Bilgisayar Destekli Öğretim yöntemiyle anlatılmıştır. Ayrıca, deney grubundaki öğrencilere her ders sonrası bilgisayar laboratuvarında uygulama imkânı tanınmıştır. Kontrol grubunda ise ders iki boyutlu resim ve animasyonlarla desteklenerek geleneksel yöntemle yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak atomun yapısı ve orbitaller konusunda açık uçlu sorulardan oluşan test kullanılmıştır. Bulgular öğrencilerin atomun yapısı ve orbitaller konusunda kavram yanılgılarına sahip olduğunu göstermektedir. Uygulama sonrası elde edilen veriler ise başarı öntestinde belirlenen kavram yanılgılarının giderilmesinde Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminin geleneksel öğretim yöntemine göre çok daha etkili bir yöntem olduğu ortaya konmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effects of computer-based 3D materials to overcome students' misconceptions related to atomic structure and orbitals topics. The sample of this study consists of 145 (Experimental group=72; Control group=73) freshman students enrolled department of science education. The atomic structure and orbitals was taught to the experimental group through computer assisted instruction using three-dimensional pictures, animations and simulations developed by 3D Max 9. Additionally, students in the experimental group practice in the computer laboratory every lesson. Students in the control group were instructed with traditional instruction. As a data collection tool a questionnaire consisting of open-ended questions related to atomic structure and orbitals was used. The findings showed that students have misconceptions related to atomic structure and orbitals. After the instruction, the obtained data revealed that computer assisted instruction more effective method than traditional method to overcome students' misconceptionsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilgisayar Destekli 3d Öğretim Materyallerinin Kavram Yanılgıları Üzerindeki Etkisi: Atomun Yapısı ve Orbitalleren_US
dc.item-title.alternativeThe Effects of Computer-Based 3d Instruction Materials on Misconceptions: Atomic Structure And Orbitalsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Çanakkale, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Kimya Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage188en_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster