• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Turistlerin Gastronomi Turizmine İlişkin Görüşlerinin Milliyetlerine Göre Değerlendirilmesi

Date

2015

Author

Bekar, Aydan
Belpınar, Ayşe

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışma, Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden farklı milliyetlerden turistlerin, gastronomi turizmine yönelik görüşleri ile yöresel yiyecek ve içeceklere ilişkin tutum ve davranışlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden ve kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen farklı milliyetlerden 401 turist oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer, ortalama ve standart sapma, varyans analizi uygulanmıştır. Varyans analizi sonucunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için tukey testi kullanılmıştır. Kapadokya'yı ziyaret eden turistlerin yarıdan fazlasının Asya ülkelerinden geldikleri; Amerika kıtasından gelenler için, tatil yerini seçmede mutfak kültürünün diğer kıtalardan gelenlere göre daha önemli olduğu; Avrupa'dan gelenlerin çoğunlukla lüks restoranları veya hazır yemek restoranlarını tercih ettikleri; her üç kıtadan gelen turistlerin yöresel yiyecek ve içecekleri tatma oranlarının düşük olduğu belirlenmiştir.
 
This study aims to specify the opinions of visitors coming to Cappadocia from different nationalities on gastronomy tourism, their behaviours and attitudes towards local food and beverages. The sample of study consists of 401 tourists from different contries visiting Cappadocia. The data of this study is obtained by a questionnaire developed by researcher. In the data analysis, absolute and percent value, mean, standard deviation and variance analysis are applied. Tukey test is used for the aim of determining which groups have caused the difference within groups in which a difference is found as a result of variance analysis. Acording to the results, it is determined that more than half of the visitors coming to Cappadocia have come from Asian countries; cuisine culture for the visitors is more significant than from another continents in choosing holiday destination; the visitors coming from Europe prefer mostly luxury or fast food restaurants; the rate of tasting local food and beverages for visitors from each one of the three continents is low.
 

Source

Journal of Yasar University

Volume

10

Issue

38

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrMU9UQTRPQT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6585

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.