Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Ender
dc.contributor.authorYenıyol, Cansen
dc.contributor.authorKöle, Özge
dc.contributor.authorAdiloğulları, İlhan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:02Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneU1ERXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6593
dc.description.abstractBu çalışmada farklı öğrenme ve ders çalışma yaklaşımlarına sahip öğrencilerin sınav kaygı düzeyleri belirlenerek öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları ile sınav kaygısı ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Öğrencilerin sınav kaygı düzeylerinin belirlenmesi için Spielberger (1980) tarafından geliştirilen Öner ve Albayrak Kaymak (1993) tarafından Türkçeye uyarlanan Sınav Kaygısı Envanteri (SKE), ders çalışma ve öğrenme yaklaşımlarının tespit edilmesi için Hounsell, Entwistle, Anderson ve ark. (2002) tarafından geliştirilen Topkaya, Yaka & Öğretmen (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan Öğrenme ve Ders Çalışma Yaklaşımları Envanteri (ÖDYE) kullanılmıştır. ÖDYE 5'li likert 18 maddeden oluşmaktadır. SKE 4'lü Likert 20 maddeden oluşmaktadır. Toplanan verilerin analizi için SPSS 16.0 paket programında One-Way ANOVA, Indipendent T-Test kullanılmıştır. Uygulanan ölçeklerin örneklem grubuna uygun olup olmadığını belirlemek için Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) kullanılmıştır. Öğrenme ve ders çalışma yaklaşımında bölümler arasında farklılığa bakıldığında yüzeysel ve derinlemesine yaklaşımda anlamlı farklılık bulunmazken, stratejik yaklaşımda anlamlı farklılık elde edilmiştir (p<0.05). Sınıflara göre öğrenme ve ders çalışma yaklaşımları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır (p>0.05). Duyuşsallık, Kuruntu ve Toplam Sınav Kaygısı değerlerinde cinsiyetler arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (p<0.05). Yüzeysel Yaklaşım ile Duyuşsallık (p<0.05, r= 0.28), Kuruntu (p<0.05, r= 0.33), ve Toplam Sınav Kaygısı (p<0.05, r= 0.32), arasında pozitif korelasyon tespit edilmiştir. Sonuç olarak Yüzeysel yaklaşıma sahip öğrencilerin sınav kaygılarının yüksek olabileceği istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this study, the aim of this study was to examine the relation between school of physical education and sport students' approach to learning and studying and test anxiety. Students in departments of physical education and sport teacher (n=103), coaching education (n=155) and sport management (n=110) at Mugla Sıtkı Ko&ccedil; man University participated in the study (n=368). 145 of participant were female, 223 of them were male. Test Anxiety Inventory (TAI), developed by Speilberger (1980) and adapted to Turkish by &Ouml; ner and Albayrak-Kaymak (1993) (cited in Er&ouml; zkan, 2004), was used to identify students' test anxiety levels. Approaches to Learning and Studying Inventory (ALSI), developed by Hounsell, Entwistle, Anderson et al. (2002) and adapted to Turkish by Topyaka, Yaka and &Ouml; ğretmen (2011), was used to identify students' approaches to learning and studying. ALSI consists of 18 items with 5 Likert. TAI consists of 20 items with 4 likert. One-Way ANOVA and Independent T-Test in SPSS 16.0 were used to analyze the collected data. Confirmatory Factor Analysis (CFA) was used to find out whether used inventories were suitable for the sample. When the differences about approaches to learning and studying between departments were examined, while no significant difference was found in surface and deep approaches, significant difference was found in strategic approaches. No significant difference was found between grades. Significant gender differences were found in emotionality, worry and total test anxiety. Positive correlation was found between surface approach and emotionality, worry and total test anxiety. Consequently, it was found that students who adopt surface approach have high-test anxiety, because it was found that while adopting surface approach, students could have high-level of emotionality and worry. It is important to create learning environment that discourage students to adopt surface approach.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleExamınatıon of the Relatıon between School of Physıcal Educatıon And Sport Students' Approach To Learnıng And Studyıng And Test Anxıetyen_US
dc.item-title.alternativeBeden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme ve Ders Çalişma Yaklaşimlari Ile Sinav Kaygi Düzeyleri Arasindaki Ilişkinin Incelenmesien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Sıtkı Koçman Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Muğla, Türkiye; Muğla Üniversitesi, Sıtkı Koçman Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Muğla, Türkiye; Sakarya Üniversitesi, Beden Eğitim ve Spor Yüksek Okulu, Sakarya, Türkiye; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Çanakkale, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage140en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster