Sosyal Mübadelenin İçsel Pazarlama ve İş Performansı Arasındaki Aracılık Etkisi
Özet
Bu çalışmada sosyal mübadelenin içsel pazarlama ve iş performansı arasındaki aracılık etkisi incelenmiştir. Veriler yükseköğretim kurumlarında görev yapan öğretim elemanlarından elde edilmiştir. Veri toplama aracı olarak içsel pazarlama için Yıldız ve Kara'nın (2015), sosyal mübadele için Shore vd.'nin (2006) ve iş performansı için Sigler ve Pearson'un (2000) geliştirdiği ölçekler kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek amacıyla korelasyon analizi ile regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgular sosyal mübadelenin içsel pazarlama ve iş performansı arasında tam aracılık etkisinin olduğunu göstermiştir. In this study, the mediating effect of social exchange between internal marketing and job performance was investigated. The data were obtained from the academic staff in higher educational institutions. IM-11 Scale developed by Yildiz and Kara (2015) was used to measure internal marketing,social exchange scale developed by Shore et al. (2006) was used to measure social exchange, and job performance scale developed by Sigler and Pearson (2000) was used to measure job performance. In order to test the hypothesis of this study, correlation analyzes and regression analyzes were applied. The findings of the study demonstrated that the effects of internal marketing on job performance were fully mediated by social exchange.
Kaynak
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü DergisiCilt
19Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpNeE5UUXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6605