Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSarıkabak, Murat
dc.contributor.authorYaman, Nigar
dc.contributor.authorKır, Rıdvan
dc.contributor.authorYanar, Şenol
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:06Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:06Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU5EQTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6607
dc.description.abstractBu çalışmada sporcuların internet kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi ve bu tutumların farklı branşlar açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Betimsel tarama modelinin kullanıldığı araştırmanın evrenini 2015-2016 yıllarında Sakarya ilinde taekwondo, tenis, yüzme ve futbol branşı ile ilgilenen sporcular, örneklemini ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 153’ü erkek (%71.8) ve 60’ı kadın (%28.2) olmak üzere toplam 213 sporcu oluşturmuştur. Katılımcılara, araştırmacılar tarafından belirlenen demografik sorulara ek olarak, internet hakkındaki tutumlarını belirlemek amacıyla, Tavşancıl ve Keser (2001)’in geliştirdikleri “İnternet Tutum Ölçeği” nde bulunan sorular yöneltilmiştir. Cevaplar tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerden yüzde, frekans, aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri kullanılarak açıklanmıştır. Sonuç olarak; katılımcıların genellikle, internetin iletişim kalitesini arttırdığı yönünde görüş bildirdikleri, internetin süper bir bilgi kaynağı olduğunu düşündükleri ve internette istedikleri kaynağa ulaşmanın onları sevindirdiğine dair, branşa özgü değişiklik gösteren bulgulara ulaşılmıştır. Ayrıca, haber içerikli spor sitelerinin daha kaliteli hale getirilmesi, bilimsel ve eğitim amaçlı sitelerin kullanışlı ve doyurucu bilgiler içermesi, edinilen bulgular sonucunda önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to determine the attitudes of athletes towards internet usage and to evaluate these attitudes in terms of different branches. A total of 213 participants (153 (71.8%) men and 60 (28.2%) women) who were interested in taekwondo, tennis, swimming and soccer in the province of Sakarya in 2015-2016, were chosen by the sampling method by using the descriptive scanning model. In addition to demographic questions "Internet Attitude Scale" developed by Tavşancıl and Keser (2001) were applied to participants in order to determine their attitude towards the internet. The responses are described using descriptive statistical methods such as percent, frequency, arithmetic mean and standard deviation. As a result; varied by sport branches, participants declared that internet increses communication quality, internet is a superior information source and they are pleased to reach the sources of that they need. In addition, it has been proposed as a result of the findings obtained that the quality of the sports content with news content is better and the scientific and educational sites contain useful and satisfactory information.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSporcuların İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlarının Belirlenmesien_US
dc.item-title.alternativeDetermination of Attitudes of Using Sports Interneten_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempBartın Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Bartın, Türkiye; Bartın Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Bartın, Türkiye; Bartın Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Bartın, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster