Yaratıcı Drama Temelli Matematik Öğretiminin İlköğretim Öğrencilerin Başarı ve Hatırlama Düzeyine Etkisi
Özet
Bu çalışmada, "oran-orantı ve yüzde hesapları" ünitesinin öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yönteminin, başarı ve hatırlama düzeyleri üzerine etkisi araştırılmıştır. Katılımcılar 44 ilköğretim 7. sınıf öğrencileri arasından rastgele seçilen deney grubunda 23, kontrol grubunda 21 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada denk kontrol gruplu ön test- son test deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda yaratıcı drama yöntemiyle, kontrol grubunda geleneksel yöntemlerle ders işlendikten sonra elde edilen başarıyı ölçmek üzere son-test verilmiştir. Son test uygulandıktan 15 gün sonra aynı test, öğrencilerde bilgilerin kalıcılık düzeylerini ölçmek üzere kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Oran-orantı ve yüzde konusu ile ilgili iki ders planı geliştirilmiştir. Kontrol grubunda uygulanan ilk plan geleneksel öğretim yöntemlerinden anlatım, soru-cevap, gösterip yaptırma, problem çözme yöntem ve tekniklerini içermektedir. Planda dikkat çekme, güdüleme, gözden geçirme, derse geçiş, özet ve değerlendirme basamakları bulunmaktadır. Deney grubunda uygulanan ikinci günlük planda kullanılan yöntem yaratıcı dramadır. Bu plan beş aşamayı kapsamaktadır ısınma, oyun, doğaçlama, oluşum, değerlendirme. Verilerin analizinde t testi kullanılmıştır. Sonuç olarak,yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin, öğrenme düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. Yaratıcı drama yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel öğretim yönteminin kullanıldığı kontrol grubu öğrencilerinin, kalıcılık düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır. Ayrıca drama temelli öğretim uygulanan öğrencilerden şu geri bildirimler alınmıştır: "ders eğlenceli ve dikkat çekiciydi", "dikkatim hep öğretmenin üzerinde olurdu", "matematik daima yaşamın içinde" In this study, the effects of teaching unit “ratios and percentages” by means of creative drama on the level of achievement and retention have been investigated. The participants are 44 randomly-selected Primary School 7th grade students, 23 students were assigned to the experimental group and 21 students were assigned to the control group. In the research the equality of knowledge of the 7th grade students were measured with a pre-test before the ratio, proportion and percentage calculations unit. The same test was performed as the final -test to measure the success after the lesson was taught with creative drama in the experiment group and the conventional methods in the control group. 15 days after the final-test was performed the same test was performed as the permanence test to measure the level of permanence level of the students. We developed two lesson plans with regard to the ratios and percentages topic. The first plan used in the control group involved traditional teaching methods such as lecturing, questionanswer, demonstration and practice, and problem-solving. It involved: drawing attention, motivation, revision, and transition to the lesson, summary and evaluation. The second plan used in the experimental group involved creative drama. It involved five stages: warm-up, play, improvisation, formation, and evaluation. In the analysis of the data obtained t-test was used. As a result, there is a significant difference between the levels of learning of the control group students where the conventional teaching method was applied and experiment group students where the creative drama method was applied which is in favor of the experiment group. There is a significant difference between the levels of permanence of control group students where the conventional teaching method was applied and experiment group students where the creative method was applied in favor of the experiment group. Drama-based instruction provided the following feedbacks from the students: “It was enjoyable, interesting”, “it always made me focus my attention on teacher”, “maths is always in life”. Key Words: Creative drama. Drama-based teaching. Mathematics. Mathematics teaching
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
9Sayı
5Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjNU9EVXhNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6611