Bankaların Kredi Kartı Kullanımını Yaygınlaştırmada Uyguladıkları Satış Geliştirme Faaliyetleri Üzerine Bir Araştırma
Özet
Bu çalışmada, bankaların kâr oranlarını artırmak amacıyla nakit para yerine kredi kartları kullanımını yaygınlaştırmak, kendi kredi kartı kullanımını özendirmek ve kolaylaştırmak için kullandıkları tutundurma bileşenleri kapsamındaki satış geliştirme faaliyetleri araştırılmıştır. Bu faaliyetlerin cinsiyet üzerinde ne denli etkili olduğu incelenmiştir. Bu araştırmanın sonucunda, bankaların sundukları kredi kartlarının kullanılmasında önemli olan faktörler tespit edilerek cinsiyet duyarlılığı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Aynı zamanda, bu araştırma kapsamında kredi kartı kullanıcılarına yöneltilen sorular ile bankaların bireysel müşterileri ile iletişim yöntemi, yenilikleri hangi kanal ile daha fazla duyurmaları gerektiği, müşterilerin tercihi doğrultusunda hangi işlem yöntemine ve hizmetlere daha fazla yatırım yapmaları gerektiği gibi tespitler yapılmıştır. Analizler sonucunda bankaların müşterilerine sundukları kredi kartlarının özellikleri, müşteri ilişkileri yönetimi, kredi kartının sahibi olan bankanın çok sayıda şirketler anlaşmasının olması ve sigorta ulaşım gibi ek hizmetler sağlayarak satışa özendirmeye önem vermesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca satışta özendirme çabaları hususunda kadınlara daha fazla önem verilmesi gerektiği de ortaya çıkan bulgular arasındadır. In this research, among the elements of promotion, the sales promotion activities the banks have designed and use to increase profit rate while promoting the use of their credit cards rather than cash are studied. The impact of these utilized sales promotion activities on gender is also examined. In the light of this study, the significant factors affecting credit card preferences of individual customers have been identified and evaluated according to gender sensitivity. In addition, the effective communication method with the customer, the efficient channels to announce innovations, the additional services and banking operations to invest more are identified according to customer preferences with the help of questions directed to the active credit card users in the scope of this research. Moreover, the findings of analysis indicate that there is a need for further development of sales promotion activities to be implemented in terms of improving credit card functions and customer relation management, increasing the number of joint programs and providing the additional services such as insurance and transportation. Furthermore, in terms of gender, female customers should be targeted more while designing sales promotion activities is another significant finding of this research.
Kaynak
Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar DergisiCilt
7Sayı
12Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRjM05UUTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6612