Tüketici Mahremiyetinin Korunması: Sorumlular ve Yöntemler Üzerine Nitel Bir Araştırma
Özet
Bu çalışmanın amacı tüketici mahremiyetinin korunması konusunda hangi aktörlerin sorumlu görüldüğü ve ne tür stratejilerin kullanılabileceğini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda nitel yöntemlerden faydalanılmıştır. Tüketici mahremiyeti konusunda yapılan çalışmalar literatür taraması ile belirlenmiş, araştırmanın amacı dikkate alınarak düzenlenen kriterler kapsamında analize dahil edilecek çalışmalara karar verilmiştir. Bu bağlamda tüketici mahremiyeti konusunda yapılmış olan 32 adet çalışmanın ilgili bölümleri içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırmanın bulgularına göre tüketici mahremiyetinin korunmasında en büyük sorumluluğun işletmelere düştüğüne dair yaygın bir görüş mevcuttur. İşletmelerin yanısıra devletten ailelere kadar çok çeşitli aktörlerin sorumlu görüldüğü ortaya çıkmıştır. Tüketici mahremiyetinin korunmasında uygulanabilecek stratejilerde ise işletmelerin geliştirecekleri standartlar, devlet tarafından düzenlenecek yasal yollar ve ilgili kurumların gerçekleştireceği tüketici eğitimleri gibi alternatiflerin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Tüketici mahremiyeti konusu ile ilgili tüm aktörlerin, mahremiyetin korunması konusunda sorumluluk alması bu ekosistem içerisindeki tüm taraflar için süreçlerin daha sorunsuz işlemesi açısından son derece önemlidir. The purpose of this study is to determine which actors are responsible for the protection of consumer privacy and what kind of strategies may be used. Qualitative methods are utilized for this purpose. Studies on consumer privacy are determined by literature review. For the content analysis, the criteria are set taking the purpose of the research into consideration, the studies to be included in the analysis are determined according to these criteria. In this context, the relevant sections of 32 studies on consumer privacy are examined by content analysis. Findings show that there is a common view that businesses have the biggest responsibility for the protection of consumer privacy. Besides the businesses, a wide variety of actors from the state to the families are seen as responsible. There are several strategies that can be applied in the protection of consumer privacy such as standarts to be developed by businesses, legal means to be regulated by the state and consumer trainings to be carried out by the relevant institutions. All actors involved in the issue of consumer privacy should take the responsibility for their own share. Thus, processes for all stakeholders in the ecosystem operate smootlhy
Kaynak
Akademik Araştırmalar ve Çalışmalar DergisiCilt
10Sayı
19Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBNU5ESXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6633