Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Görüşlerine Göre İntihalin Sebepleri
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının görüşlerine göre sosyal bilgiler öğretmen adaylarının hazırlamış oldukları ödev ve projelerinde yapmış oldukları intihal olaylarının sebeplerini ortaya çıkarmaktır. Araştırma Muğla Sıtkı Koçman üniversitesin Eğitim Fakültesinnde öğrenim gören sosyal bilgiler öğretmen adaylarının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma betimsel modelde nitel bir çalışmadır. Veriler birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftan öğretmen adayları ile odak grup görüşmeleri yapılarak elde edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre intihal hakkında yeterli bilgilerinin olmaması, öğrencilerin kaynaklara ulaşmakta sıkıntı çekmesi ve kaynakları tanımaması, internetten daha spesifik bilgilere ulaşılması, zamanı iyi kullanamama, öğretim elemanın ödevleri veriş şekli, öğretim elemanın kişisel özellikleri ve ödevle ilgili tutumları, okuma alışkanlığının ve araştırma becerisinin kazanılmamış olması, eğitim sistemi ve çocuk yetiştirme kültüründen kaynaklanan sorunlar, yüksek not isteği, çok fazla ödev veriliyor olması, tembellik, iş hayatı ve sosyal faaliyetler, intihale karşı bir sosyal yaptırımın olmaması/arkadaş çevresinin etkisi, kendine güven eksikliği, öğretim elemanlarının ödevleri incelememesi ve cezaların caydırıcı olmaması temel nedenler olarak belirtilmiştir. Son olarak intihalin önlenebilmesi için öğretim elemanlarının ödevlerini daha iyi yapılandırmaları, intihali önleyici tedbirler almaları, öğrencilerini bu konuda bilgilendirmeleri ve değerlendirmede bulunulmuştur. Ayrıca intihal ile mücadele için üniversite seviyesinin beklenmemesi, ilkokuldan başlayarak ortaokul ve lise yıllarında da bu konuda eğitim verilmesi gerektiği düşünülmektedir The purpose of this is to reveal reasons of plagiarism conducted by social studies teacher candidates at their homework and projects based on views of the teacher candidates. The study has been conducted in Mugla Sıtkı Koçman University School of Education with participation of social studies teacher candidates. This study is a qualitative study which employs a descriptive model. The data has been collected through focus group interviews conducted with participation of social studies teacher candidates from grades one through four. According to the results, main reasons of plagiarism are inadequate information about plagiarism, difficulty at reaching to the sources and unfamiliarity of them, opportunity of reaching more specific information through internet, problems with time management, the way faculty members assign homework, personal features of faculty members and their attitudes regarding homework, lack of reading habit and research skills, problems originating from educational system and child raising culture, desire for high grades, too much homework, laziness, obstacles created by professional life and social activities, lack of social sanctions / negative effect of peers, diffidence, the fact that homework are not examined by faculty members, and lack of deterrent punishments. At the end of paper it has been advised that faculty members should devise the assignments in a better way, take necessary precautions, inform students about the issue, and spend more effort to assess student works in a righteous way. Additionally it has been thought that university level of education should not be waited to fight against plagiarism, but a necessary education should be provided in middle and high schools starting from elementary schools
Kaynak
Turkish Studies (Elektronik)Cilt
11Sayı
3Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnek5URTRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6643