Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞenel, Ender
dc.contributor.authorAdiloğullar, İlhan
dc.contributor.authorUlucan, Hakkı
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:16Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:16Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1307-6477
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRneU1EUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6644
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin duygusal zeka seviyeleri, genel öz yeterlik inançları ve öğretmen yetkinlik inançlarının incelenmesidir. Çalışma, duygusal zeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinlik inancından oluşan bir model hipotez etmektedir. Farklı alanlardan 278 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Toplanan veriler Pearson Product korelasyon, independent t-test ve one-way ANOVA ile analiz edilmiştir. Hipotez edilen model AMOS programında analiz edilmişitir. Sonuç olarak, öğretmenlerin duygusal zeka, genel öz yeterlik ve öğretmen yetkinliği arasında pozitif ilişki bulunurken, hipotez edilen model kabul edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine emotional intelligence level, general self- efficacy beliefs and teacher's self-efficacy beliefs of teachers. The study hypothesises a model which consists of emotional intelligence, general self- efficacy and teacher's self-efficacy. 278 teachers from different fields participated in the study. Collected data was analysed with Pearson Product Correlation, one- way ANOVA, and Independent t-test. The hypothesised model was analysed in AMOS (Analysis of Moment Structure). Consequently, while significant relations were found between emotional intelligence, general self-efficacy beliefs and teachers’ self-efficacy beliefs of teachers, hypothesised model was accepted.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleExamınatıon of Emotıonal Intellıgence Level, Teacher's Self-Effıcacy Belıefs And General Self-Effıcacy Belıefs of Teachersen_US
dc.item-title.alternativeÖğretmenlerin Duygusal Zeka Seviyeleri, Öğretmen Yetkinlik Inançlari ve Genel Öz Yeterlik Inançlarinin Incelenmesien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Üniversitesi, Sıtkı Koçman Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu Muğla, Türkiye; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu, Çanakkale, Türkiye; Erciyes Üniversitesi, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu, Kayseri, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.relation.journalNiğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster