Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAvaroğulları, Muhammet
dc.contributor.authorÇapar, Zülfü
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:20Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMk5EZzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6656
dc.description.abstractBu etkinlik 2015- 2016 öğretim yılında ortaokul 6. Sınıf sosyal bilgiler dersi kapsamında " "Demokrasinin Serüveni" ünitesinde yer alan "Türk tarihinde kadının konumu ile ilgili örnekleri, kadın haklarının gelişimi açısından yorumlar" kazanımına yönelik olarak tasarlanmıştır. Etkinlikte temel olarak kendi alanlarında ilk olan Türk kadınlarının biyografileri tanıtılmaktadır. Biyografi öğretiminde kullanılmak üzere Marzano (2004) tarafından akademik kelime öğretimi içim geliştirilen "Altı Adımlı Kelime Öğretimi" yöntemi uyarlanmıştır. Ders sonunda bir oyun etkinliği de uygulanarak hem öğrenilenlerin pekiştirilmesi hem de öğrenimin ölçülmesi amaçlanmıştır. Etkinlik sırasında öğrencilerin çok eğlendikleri ve bütün grubun derse aktif bir şekilde katıldığı gözlemlenmiştir. Verilen cevaplardan öğrencilerin kişilerin biyografilerini ve onların kadın haklarının gelişimi açısından önemini tam olarak öğrendikleri anlaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThis activity has been prepared for the acquisition of " He /she interprets the examples related to status of Turkish women in history with regard to development of women's rights" which takes place in 6thunit of 6th grade social studies course. In the activity biographies of Turkish women who are the first of their areas has been introduced basically. In order to teach these biographies an academic vocabulary teaching technique called " A Six Step Process for Teaching Vocabulary" developed by Marzanohas been adapted. At the end of the course a game has been played in order to both reinforce and assess the learning. It has been observed that students had fun during the activity and participated actively. Answers they provide during the game activity also demonstrated that they have learned lives of these women and their importance for the development of Women's rightsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTarihte Türk Kadınları ve İlkleren_US
dc.item-title.alternativeTurkish Women in the History And the Firstsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempYrd. Doç. Dr., Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü; Yüksek Lisans Öğrencisi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage49en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster