Mutfak Kültürünün Turizm Ürünü Olarak Kullanım Etkinliğinin İncelenmesi: Ayder Turizm Merkezi Örneği
Özet
Değişen turizm anlayışı içinde, gidilen bölgenin mutfak kültürü, otantik bir deneyim arayışında olan turistler için önemli bir tercih nedeni haline gelmiştir. Doğu Karadeniz Bölgesi, mutfak kültürü açısından yöreye özgü pek çok farklı yemek çeşidine sahip olmakla birlikte, bunların sadece bir kısmı yörenin turizm faaliyetleri içerisinde yer bulabilmektedir. Çalışmanın temel amacı, Doğu Karadeniz Bölgesi'nde mutfak kültürünün turizm ürünü olarak kullanım etkinliğinin incelenmesi ve sunumunda yaşanan eksikliklerin tespit edilmesidir. Çalışmanın araştırma alanı olarak Rize'nin Çamlıhemşin ilçesine bağlı Ayder Turizm Merkezi seçilmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme ve içerik analizi yöntemlerine başvurulmuştur. Bu bağlamda, yörede faaliyet gösteren restoranların yöneticileriyle görüşülmüş ve menüleri içerik analizine tabii tutulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre yörede faaliyet gösteren restoran yöneticileri, mutfak kültürünün turizm amaçlı kullanımının öneminin yeterince farkında değildir. Ayrıca, turist sayısındaki artışa bağlı olarak, yöresel mutfağın sunumunda yozlaşmalar yaşandığı tespit edilmiştir With the changing tourism perception, cuisine culture of a destination has become an important factor of preference among the tourists who are in search of an authentic experience. Although Black Sea Region has many different kinds of meals unique to the region in terms of cuisine, only some part of them may find a place in tourism activities of the region. The main purpose of the study is to investigate the effectiveness of cuisine culture as a touristic product and to determine the deficiencies in the presentation. Ayder Tourism Center has been chosen as research area in the district of Çamlıhemşin in Rize., Interview and content analysis of the qualitative research methods have been applied. In this respect, managers of the restaurants operating at the region have been interviewed and their menus have been put to content analysis. According to research findings, restaurant managers do not realize the importance of the use of cuisine culture on tourism purpose. Besides, depending on increase in demand; cultural degeneration has been observed at the presentation of regional cuisine as well
Kaynak
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik DergisiCilt
6Sayı
14Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpZMU1qYzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6673