Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDedebali, Nurhak Cem
dc.contributor.authorKubat, Ulaş
dc.contributor.authorDursun, Fevzi
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:31Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBeU1UWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6693
dc.description.abstractEğitim-öğretim sürecinin niteliği için bütün unsurların nitelikli olması gerekir. Bu süreçte eğitiminin niteliğinde belirleyici olan etmenlerin başında öğretmenlerimiz gelmektedir. Nitelikli bir öğretmende olması beklenen özellikler ve bu niteliklere sahip öğretmeni yetiştirebilmek günümüzün üzerinde en çok düşünülmesi gereken konularından biridir. Eğitim fakültelerinde görev yapan öğretim üyelerinin yetiştirdikleri öğretmenlerde olmasını bekledikleri analitik özelliklerin incelenmesi öğretmen yeterliliklerini daha iyi anlamamızda ve eğitim fakültelerinin programlarının düzenlenmesinde yansıtıcı katkılar sağlayabileceğine inancıyla bu araştırmada iki farklı Eğitim Fakültesi’nde görev yapan öğretim üyelerinin, nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özelliklerle ilgili görüşlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yoluyla veriler toplanmıştır. Araştırma verileri açık uçlu şu sorulardan oluşmaktadır: 1. Size göre iyi ve nitelikli bir öğretmende bulunması gereken özellikler nelerdir? 2. Size göre öğretmenliği diğer mesleklerden farklı kılan özellikler nelerdir? Araştırma Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültelerinde görev yapmakta olan 31 öğretim üyesi ile yürütülmüştür. Öğretim elemanlarının bu konuda belirtmek istediklerini kolaylıkla ifade etmelerine imkân sağlanması amacıyla veriler, görüşme yoluyla açık uçlu görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen verilerden içerik analizi yoluyla bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma bulgularına göre nitelikli bir öğretmende olması beklenen özellikler alan bilgisi, iletişim kurma, mesleki gelişim, model olma, öğrenciye göre öğretim, yöntemleri uygulama vb.) öğretmen özellikleri vurgulanmıştır. Öğretmenlik mesleğinin insan odaklı, manevi, toplumsal, yoğun çalışma ve yenilik gerektirme gibi özellikleri ön plana çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractAll elements must be qualified for the quality of the education- training process. The teachers come at the forefront of factors that determine the quality of education in this process. The qualities expected to be able to raise qualified teachers or to be qualified teachers are one of the most important things to think about today. In this research, I aim to examine the opinions of some faculty members of Gaziosmanpasa and Sinop universities about the skills that a qualified teacher must have. The study employs survey methods. The study were collected through qualitative research.The research datas contain the following open-ended questions: 1. What are the skills that you want to see in a good and qualified teacher? 2. What do you think the the differentiating characteristics are that make profession of teaching different from from other professions? The research is carried out with 31 faculty members who teach at faculties of education of Gaziosmanpaşa and Sinop universities. The research data were collected by the researchers through preliminary interviews with those faculty members by presenting them all necessary explanations beforehand. In order to enable the faculty members easily express what they would like to express in this matter, the data were collected by interviewing them using an open-ended interview form. The creation of the data collection tool has benefited from the existing literature and specialists’ opinions. A total of three specialists (two from Education Programs and Teaching, and one from Education Management Department) were interviewed and pre-trial practice was carried out with five faculty members. After some revisions have been made in the preliminary results, it has been given its final form. The data were collected from the faculty members who voluntarily agreed to participate in the survey. In the analysis of the data, a descriptive content analysis method was used. According to the findings of the research, as the qualifications of a teacher are emphasized, , communicating, professional development, modeling, teaching according to the students, applying the methods, etc.). They pointed out the characteristics of the teaching profession such as human-oriented, spiritual, social, intensive study and innovation.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleHiçbir Eğitim Sisteminin Kalitesi Öğretmenin Kalitesini Aşamazen_US
dc.item-title.alternativeThe Quality of Any Educational System Can Not Exceed the Quality of the Teacheren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempSinop Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sinop, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Muğla, Türkiye; Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Tokat, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14582
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.startpage531en_US
dc.identifier.endpage546en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster