Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkut, Perihan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:37Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWprNU9EVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6713
dc.description.abstractGünümüzde öğretmenlerin bilimsel araştırma yapmaları ve bilimsel toplantılara katılım sağlamaları yüreklendirilmektedir. Öğretmen eğitiminde bilimsel araştırma yapma deneyimi kazanabilecekleri yaşantılar sıklıkla sunulsa da bilimsel toplantılara katılma deneyimi sağlama açısından daha az örnek bulunmaktadır. Türkiye’deki nadir uygulamalardan biri olarak 20162017 bahar döneminde bir eğitim fakültesinin İngilizce öğretmenliği bölümü üçüncü sınıf öğrencileri düzenlenen bir ders tabanlı araştırma toplantısına katılmışlardır. Bu çalışmada öğrencilerin bu toplantıya ilişkin beklentileri, yaşantıları ve algıları araştırılmıştır. Öğrencilerin beklentilerini, yaşantılarını ve algılarını belirlemek amacıyla dönem başında ve toplantıdan sonra anket formları dağıtılmıştır. Ayrıca isteyen öğrenciler sürecin çeşitli basamaklarında yazdıkları günlüklerini teslim etmişlerdir. Elde edilen verilere göre öğrenciler bu çalışmayı alanlarında yapılmakta olan araştırmaları tanımak ve bilimsel süreçlere aşinalık kazanmak açısından faydalı olarak algılamıştır. En zor buldukları unsurlar ise araştırılacak konuyu seçmek ve yoğun toplantı programına etkili bir şekilde katılım sağlamak olmuştur. Öğrencilerin çoğunun ifadelerine göre bu toplantıya katılmak katılımcıları akademik çalışma yapma konusunda heveslendirmiştir.en_US
dc.description.abstractAlthough teacher education has a research methods component to prepare the teachers of the future to engage in research, it rarely provides teacher candidates with opportunities to participate in scientific meetings. One of the scarce attempts to do so was a course-based scientific research convention held in the English Language Teaching department of a university in Turkey. In this study, the students’ expectations, experiences and perceptions pertaining to the course-based research convention were sought. Data were collected through open-ended questionnaires at the beginning of the term and after the convention. In addition, volunteering students kept reflection journals during the process. It was found that the students perceived the course-based research convention as useful in terms of learning scientific research procedures and the researched subject. The areas which were perceived as the most difficult were finding the right resources and following the program which they found too tight and tiring. According to the findings, participating in this event had a positive effect on their future orientations for most of the students.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Ders Tabanlı Bilimsel Toplantı Deneyimien_US
dc.item-title.alternativeUndergraduate Elt Students’ Perspective on A Course-Based Scientific Research Conventionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi ABDen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2172en_US
dc.identifier.endpage2192en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster