Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTepeli, Yusuf
dc.contributor.authorTaşçıoğlu, Mertcan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:39Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-6672
dc.identifier.issn2618-6322
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29029/busbed.585583
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFM09UTTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6718
dc.description.abstractGünümüzün ekonomik koşullarındaki değişiklikler, şirketleri farklı finansal uygulamalara ve bazı durumlarda da zorunluluklara yöneltmiştir. Özellikle ekonomik dalgalanmalar ve döviz kurlarındaki değişiklikler iş dünyasını olumsuz yönde etkilemektedir. Bu bağlamda günümüzde sıklıkla duyulan konkordato ve enflasyonla mücadele kavramları hem şirketler hem de tüketiciler tarafından ilgi çekmeye başlamıştır. Özellikle inşaat sektöründe diğer sektörlere oranla konkordato ilan eden şirket sayısı oldukça fazladır. Bu çalışmada inşaat sektöründeki şirketlerin enflasyonla topyekûn mücadeleye katılım, konkordato ilanı ve evlerin teslim durumu konularındaki tercihlerinin tüketicilerin şirkete karşı tutum, güven ve algıladıkları finansal risk üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışmanın en ilgi çeken sonuçlarından birisi konkordato ilan eden bir inşaat şirketi, eğer enflasyonla topyekûn mücadele programına katılmıyorsa bu şirketin evlerini hemen teslim edip etmemesinin tüketicilerin finansal risk algısı üzerinde önemli bir etkisinin olmamasıdır.en_US
dc.description.abstractChanges in today's economic conditions have led companies to different financial practices and in some cases to obligations. Especially economic fluctuations and changes in exchange rates affect the business world in a negative way. In this context, the concepts of concordat and fight against inflation, which are frequently heard today, have started to attract both companies and consumers. Specifically in the construction sector, the number of companies declaring concordat is quite high compared to other sectors. In this study, the effects of the construction companies' fully fledged fight against inflation, concordat declaration and delivery status of the houses preferences, on the attitude of consumers towards the company, in respect to trust and perceived financial risk of consumers are examined. One of the most interesting results of the study is that if a construction company that declares a concordat, does not participate in the fully fledged fight against inflation program, whether the company delivers their homes immediately or not have no significant effect on the consumer's perception of the financial risk.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleGüncel Finansal Uygulamaların Tüketici Algılarına Etkileri: İnşaat Sektörü Üzerine Bir Araştırma Güncel Finansal Uygulamaların Tüketici Algılarına Etkileri: İnşaaen_US
dc.item-title.alternativeThe Effects of Current Financial Applications on Consumer Perceptions: A Research on the Construction Sectoren_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi; İstanbul Medeniyet Üniversitesien_US
dc.identifier.doi10.29029/busbed.585583
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage949en_US
dc.identifier.endpage974en_US
dc.relation.journalBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster