Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorIşık, Derya Atlay
dc.contributor.authorAltunoğlu, Ali Ender
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:43Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1302-3284
dc.identifier.issn1308-0911
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBME5UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6731
dc.description.abstractHizmet işletmelerinde insan kaynaklarının niteliği ve kalitesi işletmelerin performansını artırabilir. Bu nedenle içsel pazarlama gibi çalışanların niteliklerini ve işletmeye karşı olan davranışlarını iyileştirecek işletme uygulamaları her geçen gün daha önemli hale gelmeye başlamaktadır. Bu çalışma, içsel pazarlama faaliyetlerinin örgütsel sinizmin üç boyutu olarak kabul edilen duygusal, davranışsal ve bilişsel sinizm değişkenlerine ve ayrıca çalışanların örgütsel bağlılığına etkisini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaca hizmet edecek veriler, anket içeriğinde bulunan üç ayrı ölçekle sağlanmıştır. Örneklem olarak 324 kişilik özel hastane çalışanından elde edilen verilere korelasyon, faktör ve regresyon analizi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre içsel pazarlama faaliyetleri ile örgütsel sinizmin duygusal, davranışsal ve bilişsel boyutları arasında negatif, örgütsel bağlılık ile pozitif yönlü anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Bu bulgular doğrultusunda özellikle hastane gibi hizmet işletmelerinde içsel pazarlama uygulamalarının çalışan davranışları üzerinde olumlu etkileri olduğu ifade edilebiliren_US
dc.description.abstractThe nature and quality of human resources at the service businesses may improve performance of businesses. Therefore, marketing approaches improving employee's abilities and attitudes towards firms such as internal marketing are becoming much more important. This study aims to analyze the effects of internal marketing activities on organizational commitment and cynicism consisting of three dimensions named as; affective, behavioral and cognitive factors. In order to attain this aim, the data were provided by three separate scales of the questionnaire. The sample gathering from 324 private hospital employees was analyzed by applying correlation, factor and regression analysis. According to the findings, there are negative correlations between internal marketing and affective, behavioral and cognitive dimensions of organizational cynicism, and a positive correlation with organizational commitment. Hence, it can be concluded that internal marketing implementations have positive impact on employee' attitudes especially in service businesses like hospitalsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİçsel Pazarlamanın Örgütsel Sinizm ve Örgütsel Bağlılığa Etkisi Üzerine Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeA Research About Effects of Internal Marketing on Organizational Cynicism And Organizational Commitmenten_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fethiye İşletme Fakültesi, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Fethiye İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage273en_US
dc.identifier.endpage290en_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster