Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, Burçak Boz
dc.contributor.authorUyarlı, Melike
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:47Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:47Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpreU5USTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6743
dc.description.abstractIn this study, a mathematical modeling activity was designed and implemented in a seventh grade classroom. The students were first expected to examine a given mathematical model of a problem that is based on a real life situation and then build a model depending on their own criteria. The mathematical modeling activity which was designed by the researchers involves many mathematical concepts and processes such as analyzing data, reading a table, interpreting a table, building a model, drawing a graph, and interpreting a graph. After application of the modeling activity, students were evaluated based on their performance in solving the mathematical modeling questions and almost all were found to be successful. The researchers offered some recommendations through their experiences for teachers. Among these recommendations are that every student should present their mathematical model to class and discuss it with other studentsen_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yedinci sınıf öğrencilerine yönelik hazırlanmış bir matematiksel modelleme etkinliğini uygulama sürecinde öğrencilerin deneyimlerini incelemektir. Bir gerçek yaşam durumunun matematiksel olarak incelendiği problemde, öğrencilerden kendilerine verilen bir matematiksel modeli incelemeleri ve kendi belirledikleri ölçütlerle yeni bir matematiksel model oluşturmaları beklenmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan bu matematiksel modelleme etkinliği verileri inceleme, tablo okuma, tabloyu yeniden yorumlama, bir model oluşturma ve grafik çizme-yorumlama gibi birçok matematiksel kavramı ve süreci barındırmaktadır. Uygulanan etkinlik sonucunda öğrencilerin bu matematiksel modelleme sorusunu çözme süreçleri değerlendirilmiş ve hemen hemen tüm sınıf, etkinlik sürecinde başarılı olarak değerlendirilmiştir. Uygulamanın sonunda araştırmacılar, öğretmenlere süreçten elde ettikleri gözlem deneyimlerine dayanarak bazı öneriler sunmuştur. Bunlar arasında tahtada her bir öğrencinin ürettiği matematiksel modelin incelenmesi ve sınıf olarak yorumlar getirilmesi de yer almaktadır.en_US
dc.item-language.isoengen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMathematıcal Modelıng Actıvıty: Murat’s Mobıle Phoneen_US
dc.item-title.alternativeBir Matematiksel Modelleme Etkinliği: Murat’in Cep Telefonuen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Education; Muğla Sıtkı Koçman University, Faculty of Education, Department of Mathematics and Science Educationen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster