Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKorkut, Perihan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:49Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:49Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.issn2146-5711
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMk5EZzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6749
dc.description.abstractİngilizce dersleri tamamen İngilizce kullanılarak öğretilmelidir şeklinde özetlenebilecek olan genel dil eğitimi akımlarının aksine son dönemde yapılan araştırmalar öğrencilerin ana dilinin İngilizce sınıflarında yadsınamayacak, hatta belki de kaçınılamayacak bir kaynak olduğunu göstermektedir. Özellikle çeviri, hem sınıf dışında da var olan, günlük bir iş olması açısından, hem de özellikle de başlangıç seviyelerinde yeni bir dili anlamlandırmada başvurulan ilk stratejiler arasında yer alması bakımından İngilizce derslerinde ana dilin yapıcı olarak kullanılmasını sağlayacaktır. Ancak, çevirinin ders kitabı metinlerini incelemek için kullanılması, ya da cümlelerin mot-a-mot çevirilmesi, öğretmenin yönergeleri önce İngilizce olarak, sonra da çevirerek ana dilde vermesi gibi çeviri faaliyetleri dile karşı negatif bir tutum geliştirmelerine sebep olmakta, öğrencilerin öğrenmelerini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu etkinlik, çeviri kullanımında takip edilmesi gereken bazı temel prensipler temel alınarak oluşturulmuş, ilkokul seviyesinde uygulanarak sonuçları sunulmuştur. Böylece çevirinin dil öğrenimindeki yerini bir öğrenme stratejisi olarak yeniden konumlandıran iyi bir örnek sunulmaya çalışılmıştıren_US
dc.description.abstractThe general contention that the English lessons should be given only in English has been challenged. Students' mother tongue is indispensible, even unavoidable in the English classroom. Especially translation, which is a real life task, and a common strategy to understand a new language at the very early levels, can be constructive to learning when brought to the classroom. However, translation activities such as translation of coursebook texts, mot-a-mot translation of sentences, and translation of instructions by the teacher can be counter-productive in that they cause negative attitudes on the part of the students. This article presents an activity which is designed according to the basic principles of using translation constructively in the English classroom. It was implemented in a primary school English lesson, and the results were presented. By this means, it was aimed to reposition translation as a learning strategy in the language classroom, with an effective applicationen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİngilizce Dersinde Çevirinin Doğru ve Yerinde Kullanılmasıen_US
dc.item-title.alternativeUsing Translation Constructively in the English Lessonen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempDr. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngilizce Öğretmenliği ABDen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.journalAraştırma Temelli Etkinlik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster