Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMutlu, Tonguç Osman
dc.contributor.authorAkoğlu, Halil Erdem
dc.contributor.authorŞentürk, Halil Evren
dc.contributor.authorAğılönü, Ali
dc.contributor.authorÖzbey, Ömer
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:50Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:50Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33689/spormetre.467828
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFek1qUXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6751
dc.description.abstractİnsanlar hayatları boyunca belirli amaçları gerçekleştirmek için çabalarken bu amaçları gerçekleştirmede onlara yön verecek liderlere ihtiyaç duymaktadırlar. Bu durum spor yapan insanlar içinde geçerlidir ve gerek bireysel gerek takım sporcusu olsun, kendisini yönlendirecek ve en üst seviyede gelişimlerine katkı sağlayacak liderlere ihtiyaç duymaktadır. Antrenörler, sporcular için genellikle lider konumundadır ve sporcular üzerinde büyük etkisi olmakla beraber başarılı antrenörlerin sporcularla iletişim becerilerinin ve motivasyon seviyesinin daha yüksek olması beklenmektedir. Bu araştırma antrenörlük kurslarına katılan antrenör adaylarının iletişim ve liderlik becerilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Nicel araştırma modelinin benimsendiği bu çalışmada ilişkisel tarama deseninden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017 yılında Spor Genel Müdürlüğü bünyesinde açılan birinci kademe yardımcı antrenör yetiştirme kurslarına katılan 287 (188 erkek ve 99 kadın) antrenör adayı oluşturmuştur. Üç bölümden oluşan anketin birinci bölümünde “Kişisel Bilgi Formu” kullanılırken, ikinci bölümünde ise Korkut (1996) tarafından geliştirilen “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” (İBDÖ) kullanılmıştır. Son bölümde ise Luthans (1992) tarafından geliştirilen ve Çömert (1999) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Liderlik Yönelimi Anketi” kullanılmıştır. Verilerin normallik dağılımlarına bakılmış ve normal dağılım göstermediği için non- parametrik testlerden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler Korelasyon, Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis H analizlerine tabi tutulmuştur. Sonuç olarak antrenör adaylarının iletişim becerileri arttıkça göreve yönelik (r =0,55**) ve insana yönelik (r=0,54**) liderlik becerilerinin de arttığı tespit edilmiştir. Göreve yönelik liderlik becerileri artan antrenörlerin insana yönelik liderlik becerilerinde de artış olduğu sonucuna varılmıştır. Kadınların, erkeklere göre iletişim becerileri (X=158,34, p<0,05) ve insana yönelik (X=163,97, p<0,05) liderlik özelliklerinin daha yüksek olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractPeople need leaders to guide them in achieving these goals while they strive to achieve specific goals throughout their lives. This situation is also true for people who participate in sports. Both individual and team athletes need leaders to guide themselves and contribute to their development at the highest level. Coaches are usually leaders for athletes. However coaches have a great influence on athletes, successful coaches are expected to have a higher level of communication skills and motivation. The purpose of this study was to investigate the communication and leadership skills of the coach candidates who participated in coaching courses. In this study that quantitative research model was adopted, relational survey mothod was used. The study group formed 287 (n=188 males, 65.5% and N=99 females, 34.5%) coach candidates who participated in the first stage coaching training courses that organized by The General Directorate of Sports in 2017. While “personal information form” was used in the first part of the questionnaire consisting of three parts, the second part was used in the “evaluation of communication skills scale” developed by Korkut (1996). In the last section, the “leadership orientation survey” developed by Luthans (1992) and adapted into Turkish by Comert was used. Normality distribution of the data and normal distribution of non-parametric tests were used. The data were analyzed for Correlation, Mann Whitney-U, Kruskal Wallis H and One Way Anova. As a result, it has been found that leadership skills increase as coach candidates increase their communication skills (r=0,55**, r=0,54**). It has been concluded that increasing leadership skills for the task is also an increase in leadership skills for the human (r=0,55**). It has been observed that women have higher communication skills (X=158,34, p<0,05) and human leadership characteristics (X=163,97, p<0,05) than men.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Bilimlerien_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAntrenör Adaylarının İletişim ve Liderlik Becerilerinin İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigating the Communication And Leadership Skills of Coach Candidatesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiye; Ankara Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Ankara, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Spor Bilimleri Fakültesi, Muğla, Türkiye; Spor Genel Müdürlüğü, AnkaraAnkara, Türkiyeen_US
dc.identifier.doi10.33689/spormetre.467828
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage167en_US
dc.identifier.endpage177en_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster