• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Üniversitelerin Kurumsallaşmasında Görsel Kimlik Sorunu ve Görsel Kimliğin İmzası; Üniversite Logoları

Tarih

2016

Yazar

Tan, Enis Timuçin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Kimlik kavramı toplumun sosyal sisteminin en temel ve önemli kökenini oluşturmaktadır. Kimlik, bireylerin olduğu gibi kurumların da kültürel, sosyal konum ve statülerinin karşılığı olan çok boyutlu, inanç, tutum, değer yargılarını sembolize eden bir kapsama sahiptir. Kurum kimliğinin oluşması, pozitif bir imaj ve kurum itibarı için günümüz koşullarında bir zorunluluk haline gelmiştir. Kurum kimliğinin oluşması öncelikle kurumdaki hiyerarşik hantal bürokratik yöntemlerin terkedilmesi, iletişim biçimlerinin yeniden yapılandırılması, nitelikli bir görsel kimlikle (kurumsal imaj) somutlanmasını gerektirmektedir. Bunlar kurumsal itibarın oluşmasında en önemli etmenlerdir. Görsel kimliği oluşturan etmenlerin (başında gelen) imzası olan Logo bir semboller bütünüdür. Zamanın en değerli meta olduğu günümüzde, izleyici logoyu ne kadar çabuk algılarsa, markayı da o kadar hızlı tanıyacak ve zihninde yer edecektir. Kurumun Kimliği için bu anlamda logonun doğru tasarlanabilmesi, kurumun anlaşılabilirliği açısından çok önemlidir. Kurumun anlaşılabilirliği ancak logonun kurum kültürüne, öz değerlerine uygun renk/biçime ve doğru tasarıma sahip olması ile mümkündür. Türkiye'de üniversitelerin çoğunun görsel kimliklerini oluşturmada genel olarak, bilinçsiz ve özensiz oldukları söylenebilir. Bu bağlamda Türkiye'deki devlet üniversiteleri genelinde kurumsal kimlik yoksunluğu ve ilintili olarak sorunlu görsel kimlik örnekleri incelenecektir
 
Identity concept constitutes the most essential and significant root of social structure of the community. Identity has a scope that symbolizes multi-dimensional faith, attitude, value judgments that correspond to cultural, social states of individuals as well as of institutions. Development of corporate identity is obligatory for positive image and corporate prestige in today's circumstances. Development of corporate identity has become mandatory for a positive image and corporate prestige in today's circumstances. Development of corporate identity calls primarily for abandoning hierarchical bulky bureaucratic methods, re-structuring communication means and for substantiating through eligible visual identity (corporate image). These are the most important factors in forming corporate prestige. Logo, having signature as one of the (leading) factors making up Corporate Image, is a whole of symbols. Logo must be so designed plain and right to remind the institute it directly represents, in a fashion that can be applied in every circumstance and size. In today's world where time is the most precious meta, the quicker the audience perceives the logo, the quicker the brand will be recognized and it will strike. Correct logo design in this sense is vital for Corporate Identity in terms of institutional understandability. Corporate understandability is only possible with correct logo design that matches corporate culture and appropriate colour/form of core-values. In this regard, lack of corporate identity throughout Turkish state universities and relatedly turbulent visual identity samples shall be studied
 

Kaynak

The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication

Cilt

6

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpBME1UazNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6764

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.