Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorReyhani, Nebil
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:02Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-0958
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpJMk9EZ3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6782
dc.description.abstractMartin Heidegger'in başka pek az filozofta görebileceğimiz bir özelliği başka filozofları yorumlamaya ayırdığı yer ve zamandır. Bu yorumlar felsefe tarihçiliğine bir katkı olarak düşünülmüş olmasa da bu alanda bir tartışma yaratmışlardır. Kimileri Heidegger'in yorumlarının yanlış bir okumaya dayandığı gösterilebilecek olsa bile onun bu yorumlarda ısrar etme hakkı olduğunu, çünkü filozof olarak onun felsefe tarihçiliği kriterlerine bağlı olmadığını varsaymışlardır. Ben bu tür bir çifte standardın mümkün olmadığını, ama aslında Heidegger ile felsefi bir tartışma için buna ihtiyacımız da olmadığını göstermeye çalışacağım. Heidegger'in erken Kant yorumuna odaklanarak onun bu yorumunun oldukça yenilikçi kimi görüşlere dayandığını, ama Kant'ı belirli bir perspektiften okuduğu için bunu çok ileri götüremediğini iddia edeceğim. Heidegger'e göre Kant'ın temel amacı insan aklının sonluluğunu ortaya koymaktı. Ne var ki o bunun için Kant'ın intuitus originarius kavramına dayanırken onun bu bağlamda daha temel kavramı entelektüel görü'yü tamamen görmezlikten gelir. Buna rağmen ben onun yorumunun Kopernik devriminin farklı bir anlamıyla devrimsel olduğunu ve bunun Kant'ın kendi maksadına 'standard' Kant yorumlarından daha yakın olduğunu göstermeye çalışacağım. Bununla birlikte Heidegger bu yorumu daha sonra geri çektiğinden ben bunu yarım kalmış bir devrim olarak adlandırıyorumen_US
dc.description.abstractLike only a few philosophers Martin Heidegger devoted much of his time and energy to the study of other philosophers. Although his various interpretations were never meant to be scholarly contributions to the study of history of philosophy they nevertheless stirred a debate amongst scholars. Some scholars made a concession that Heidegger still would have the right to insist on his interpretations even if one could show that they are based on an incorrect reading because as a philosopher he is not bound through scholarly standards of interpretation. I will argue that we can't afford any double standards and in fact we don't need that as a philosophical discussion with Heidegger wouldn't request it. I will focus on Heidegger's early Kant interpretation and try to show that Heidegger's interpretation was based on some groundbreaking insights which he couldn't develop properly due to his selective reading of Kant. According to Heidegger Kant's main purpose was to reveal the finitude of human reason. However while he therefore refers to Kant's intuitus originarius he ignores his concept of intellectual intuition totally. Despite this constraint I will argue that his account nevertheless proves to be revolutionary in a particular sense of Copernican revolution and stress that it is indeed closer to Kant's own intentions than 'standard' Kant-interpretation. However as Heidegger later retract this interpretation I describe his account accordingly as an unfinished Copernican revolutionen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.titleHeıdegger'in Yarım Kalan Kopernik Devrimien_US
dc.item-title.alternativeHeidegger's Unfinished Copernican Revolutionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Felsefe Bölümüen_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.startpage99en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.journalFelsefi Düşün - Akademik Felsefe Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster