Muğla İli Su Ürünleri Kooperatif İşletmelerinin Karşılaştıkları Temel Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Özet
Muğla ili, 8.333 km'lik kıyı uzunluğuna sahip olan ülkemizde 1.480 km ile hem en uzun kıyı şeridine sahip il olması hem de bol miktarda iç su kaynaklarına sahip olması nedeniyle su ürünleri avcılık ve yetiştiriciliğinde önemli bir yer tutar. Bu bağlamda çalışmada, Muğla ilinin su ürünleri avcılık ve yetiştiricilik faaliyetleri ele alınmış ve Muğla ilinde avcılık yoluyla faaliyet gösteren su ürünleri kooperatif yönetici ve ortakları üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışması 5'li likert ölçeği kullanılarak oluşturulmuş ve Muğla ilinde faaliyet gösteren 29 adet su ürünleri kooperatif işletmesinin 220 ortağı üzerinde uygulanmıştır. Uygulanan anketlere ilişkin veri girişleri IBM SPSS 20.0 paket programında değerlendirilmiştir.Çalışmada, kooperatif ortaklarının faaliyetlerini yürütürken karşılaşabileceği sorunlar "Kooperatif özellikleri", "Balıkçılık Mevzuatı ve Bürokrasi", "Avcılık Faaliyetleri", "Kooperatifçilik" ve Pazarlama olmak üzere beş bölümde incelenmiştir Muğla province has an important place in fisheries and aquaculture due to the fact that the province has the longest coastline with 1.124 km in our country which has 8,333 km of total coastal length and also owing to having abundant inland water resources. In this context, hunting and aquaculture activities of fisheries in the province of Muğla has been discussed in the study and a survey was conducted among the executives and business partners of fisheries cooperative enterprises that operate in the province of Muğla. The survey was formed by using 5-point Likert scale and conducted on 220 partners of 29 fisheries cooperative enterprises operating in the province of Muğla. Data entry of the survey was evaluated in IBM SPSS 20.0 software package. In the study, the problems that cooperative partners may face in carrying out their activities is examined in five sections as "Cooperative Characteristics", "Fishing Regulations and Bureaucracy", "Hunting Activities","Cooperation" and "Marketing
Kaynak
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Cilt
17Sayı
66Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjeU5qUTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12809/6793