Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydoğan, Hakan
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:09Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpReU1ESTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6802
dc.description.abstractÖğrenciler çoğunlukla bir yabancı dilin güçlük seviyesini gramerine bakarak fikir yürütmektedirler. Kimi öğrenciler dilin kelimelerinden şikâyet ederler. Bu yüzden, bu çalışmanın amacı İngilizcenin alanlarından iki tanesi olan grameri ve kelime bilgisini incelemektir. Örneklem, bir Türk Devlet üniversitesinin İngilizce hazırlık okuyan 63 bayan ve 58 erkek olmak toplam 121 katılımcı üzerinde gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların ortalama yaşı M = 21.27 (SD = 2.61)'dir. Çalışma, İngilizce Dilbilgisi Güçlükleri Alt Ölçeği (18 madde) ve İngilizce Kelime Bilgisi Güçlükleri (11 madde) isimlerinde iki alt ölçek olmak üzere İngilizce Grameri ve Kelime Bilgisi Güçlükleri Ölçeği (EGVDS) ile yürütülmüştür. Bu alt ölçekler, tek faktörün bahse konu her iki alt ölçek içerisinden çıkarılmış olmasından ötürü İngilizcenin bu yönlerini ölçmeye yarayan geçerli enstrümanlardır. Buna ek olarak, bunların güvenirliklerinin yüksek olduğu ortaya çıkmıştır (sırasıyla ? = .948 ve ? = .920). Bu tür öğrenme güçlükleri karşılıklı olarak pozitif, güçlü ve istatiksel olarak önemli korelasyon içerisinde olup, katılımcıların yaşları ve İngilizce öğrenmek için harcadıkları yıl sayıları ile de pozitif yönlü ilişkiler ortaya çıkmıştır. Katılımcı erkeklerin İngilizce öğrenirken karşılaştıkları dilbilgisi ve kelime bilgisi ile ilgili olarak karşılaştıklarını ifade ettikleri güçlüklerinin yüksek olmasına rağmen cinsiyet farklılıklarının istatistiki olarak anlamlı olmadığı ortaya çıkmıştır. Ayrıca, dilbilgisi ve kelime bilgisi güçlükleri arasındaki fark, kelime bilgisi konularının lehine olacak şekilde istatistik olarak anlamlı çıkmıştıren_US
dc.description.abstractStudents usually estimate the level of difficulty of a foreign language by referring to its grammar. Some of them complain about its vocabulary. Hence, the purpose of this study is to examine these difficulties in two domains of the English language- grammar and vocabulary. The sample of the study included 121 Turkish State University students studying English preparation school (63 females, and 58 males). Participants' mean age was M = 21.27 (SD = 2.61). They were assessed by English Grammar and Vocabulary Difficulties Scale (EGVDS) which has two subscales, English Grammar Difficulties Subscale (18 items) and English Vocabulary Difficulties Subscale (11 items). These subscales are valid instruments for measuring these aspects of English because one factor was extracted within each of these two subscales. In addition, their reliability was very high (? = .948 and ? = .920, respectively). These kinds of difficulties were in mutual positive, strong and statistically significant correlation. They also positively correlated with participant's age and the number of years they spent in learning English. Although males reported a higher level of difficulty while learning English grammar and vocabulary, the gender differences were not statistically significant. Additionally, the difference between the level of grammar and vocabulary difficulties was statistically significant in favor of the vocabulary topicsen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTürk Öğrenciler Arasında Karşılaşılan İngilizce Kelime Bilgisi ve Dilbilgisi Zorlukları: Bir Türk Devlet Üniversitesinde Yapılan Vaka Çalışmasıen_US
dc.item-title.alternativeEnglish Vocabulary And Grammar Difficulties Encountered Among Turkish Students: A Case Study At A Turkish State Universityen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman University, English Preparation of Marmaris Tourism Departmenten_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage550en_US
dc.identifier.endpage562en_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster