Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarademir, Çiğdem Aldan
dc.contributor.authorDeveci, Özge
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:10Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:10Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.issn1694-7215
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpJeE9UWTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6803
dc.description.abstractÖğrencilerin matematik dersinde başarı duymaları, öğretim programında belirtilen kazanımları gerçekleştirilmesinde etkilidir. Başarılı olan öğrenci, derste duygusal olarak rahat ve huzurlu hissedecektir. Öğrencideki bu his benlik saygısının işaretidir. Araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin, matematik dersi için sahip oldukları başarı duygusu ve benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak desenlemiştir. Araştırmanın katılımcılarını, ilkokullarda öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama araçları olarak, “Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği” ile “Başarı Duygusu Ölçeğiİlkokul” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 21 programına girilmiştir. Verilerin normal dağılımları incelenmiş, t-testi, tek yönlü varyans analizi ve korelasyon değeri hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda kız öğrencilerin daha sıkılgan ve kaygılı oldukları, matematik karne notu yüksek olan öğrencilerin hem kaygı ve sıkılma puanlarının hem de mutluluk ve “Başarı Duygusu” ölçek toplam puanlarının daha yüksek olduğu; kız öğrencilerin benlik saygılarının daha yüksek olduğu, matematik karne notu yüksek olanların, daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne-baba tutumu demokratik olan öğrencilerin iki ölçekten de daha yüksek puan elde ettikleri belirlenmiştir. Araştırmada başarı duygusu ile benlik saygısı arasında negatif yönde orta düzeyde bir ilişki belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractStudents’ success in mathematics is influential in achieving the attainments stated in the curriculum. The successful student will feel comfortable and peaceful. This feeling in the student is a sign of self-esteem. The aim of this research is to determine the levels of selfesteem and achievement emotion that primary 4th grade students have for mathematics lessons. The research was designed as a descriptive study in the survey model. The participants of the research are the 4th grade students who are studying in primary schools. As data collection tools, “Rosenberg Self-Esteem Scale” and “Achievement Emotion Scale-Primary School” were used in the research. The data entry of the study was done to the SPSS 21 program. Normal distributions of the data were examined, t-test, one-way analysis of variance and the correlation were calculated. As a result of the research, it was found that the girls were more embarrassed and anxiety and the students with higher scores of mathematics were higher in both anxiety and squeezing scores and happiness and “Total Emotion” scale scores. Girls’ and the students’ have higher math grades self-esteem levels were higher than the others. It was determined that students whose parents’ have democratic attitude got higher scores on both scales. There was found a medium and negative correlation between self-esteem and achievement emotions.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleİlkokul Öğrencilerinin Başarı Duyguları ve Benlik Saygılarının İncelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of Primary School Students’ Achievement Emotions And Self Esteemsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Muğla, Türkiye; Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage89en_US
dc.identifier.endpage102en_US
dc.relation.journalManas Journal of Social Studiesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster