• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intrınsıc And Extrınsıc Motıvatıon for Englısh Learnıng Scale (Iem-Els): A Psycholınguıstıcs Study of Relıabılıty And Valıdıty

Tarih

2016

Yazar

Aydoğan, Hakan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Öğrencilerin motivasyon düzeyleri hesaplanmadan eğitimle ilgili bağlamsa konulardan bahsetmek mümkün değildir. Motivasyon, akademik başarının en büyük göstergesi olarak gösterilmektedir, öyle ki bazı çalışmalara göre öğrencinin gene zekasını ölçü alan belirleyicilerden daha iyi bir gösterge olarak dahi düşünülmektedir. İki tür olan içe ve dışa yönelik motivasyon birbirinden dikkatlice ayırt edilmelidir. İçe yönelikmotivasyon öğrenmenin duyuşsalyönüyle ilgilidir. Öğrenciler öğrenmekten zevk aldıkları ve bu onlara haz verdiği için öğreniyorlarsa, bu tür öğrencilere yüksek düzeyde içe yönelik motivasyonlu öğrenciler denilebilir. Bunun aksine; bazı ödüller, kabül veya tanınma arayışı dışa yönelik motivasyon sağlayıcı unsurlar olarak nitelenmektedir. İçe yönelik ve dışa yönelik motivasyonu ölçen birçok araçlar alana özel olmayıp genel ölçme araçlarıdır. Bu yüzden, araştırmanın ana amacı, kısaltması IEM-ELS olan ve İngilizce Öğrenme ölçeği diye adlandırılan içe yönelik ve dışa yönelik motivasyonların geçerliliği ve güvenirliğini incelemektir. Bundan dolayı, İngilizce dili eğitimi bağlamında bahse konu ölçeğin faydası ve etkinliği öngörülmektedir. Cronbach alfa katsayısı hesaplanmış olup, araştırmada faktör analizleri uygulanmıştır. Bu istatiksel ve psikometrik teknikler aşağıdaki sonuçları vermiştir: Her iki alt ölçeğin güvenirliliği pozitif çıkmıştır ve IEM-ELS'in çift boyutlu gizli yapıya sahip olduğu sonucuna varılmıştır.
 
Educational contexts without considering students' levels of their motivation cannot be thought of. Motivation is one of the best predictors of academic achievement, in some studies, it is better predictor than general intelligence of students. Two types o f motivation - the extrinsic and the intrinsic one should be distinguished carefully. Intrinsic motivation is related to emotional aspect o f learning. If students learn because it gives them pleasure and if they enjoy it, it can be said that these group of students have high levels of intrinsic motivation. In contrast, students who learn especially to gain some reward, acknowledgement or recognition are considered to be extrinsically motivated. Lots of scales which measure intrinsic and extrinsic motivation are general assessment tools i.e. they are not domain-specific tools. Because of that, the main aim ofour study is to examine reliability and validity o f Intrinsic and extrinsic motivation for English learning scale. This scale was made in order to measure levels of intrinsic and extrinsic motivation for learning English language. Hence, we anticipate its usefulness in English language educational context. Cronbach's alpha coefficients were calculated and factor analysis was conducted. These statistical and psychometric techniques yielded the following results: the reliability o f both subscales was good and the IEMELS had two-dimensional latent structure.
 

Kaynak

Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

14

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpFNE9UVTVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6804

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.