• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Öğretmen Adaylarının Ekstra Program Etkinliklerine Katılımları ve Mesleki Karakterlerine Yansımaları (Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği)

Date

2017

Author

Altan, Bilge Aslan
Şeker, Hasan

Metadata

Show full item record

Abstract

Öğretmen adaylarının gelecek nesillere aktaracağı bilgiler kadar kendilerini çok yönlü geliştirmeleri de oldukça önemlidir. Ekstra program etkinlikleri ile zenginleştirilmiş öğretmen eğitimi süreci, hem öğretmen adaylarının bireysel gelişimlerine hem de profesyonel kimliklerine katkı sağlayabilecektir. Bu çalışma ile öğretmen adaylarının ekstra program etkinliklerine katılım sağlayıp sağlamadıkları, eğer katılıyorlarsa bu etkinliklerin nerede organize edildiği ve katılım sağladıkları etkinliklerin mesleki karakterlerine nasıl katkı sağlayacağını düşündükleri araştırılmıştır. Araştırma nitel bir çalışma olup, betimsel desende yürütülmüştür. Veriler 20152016 akademik yılında farklı bölümlerde öğrenim gören 131 öğretmen adayından toplanmıştır. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulmuş yarı yapılandırılmış bir form oluşturulmuştur. Formun içerisinde kapalı ve açık uçlu sorular kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen verilere göre, öğretmen adaylarının çoğunlukla üniversite içerisinde yer alan etkinliklere katılmayı tercih ettikleri, bölümlere göre ekstra program etkinliklerinin farklılık gösterdiği, katıldıkları bu etkinliklerin mesleki karakterlerine olumlu katkı sağladığını düşündükleri, katıldıkları ekstra program etkinliklerinin mesleki karakterlerinin oluşmasında yönlendirici, etkinlik hazırlama becerisi, dersin eğlenceli geçmesinin sağlanması, mesleklerine tecrübe kazandırması, çevreleri ile etkileşim sağlaması, genel kültürlerini ve vizyonlarını genişletmesi ve iletişim becerilerini geliştirmesi gibi olumlu etkilerinin olacağını düşündükleri sonuçlarına ulaşılmıştır. Öğretmen adaylarının katıldıkları ekstra program etkinliklerini mesleki karakterlerine yansıtabilmeleri oldukça önem taşımaktadır. Elde edilen sonuçlar ışığında öğretmenlik mesleğinin sadece yazılı program üzerinden uygulanmadığı aşikardır. Bu sebeple öğretmen adayları üniversite eğitimleri sırasında ekstra program etkinliklerine yönlendirilmeli, alanlarına şekillenmesindeki öneminin vurgulanması, bu etkinliklerin cezbedici olmasının sağlanması önerilmektedir
 
It is necessary to enrich teacher education programs with extracurricular activities both for prospective teachers own and professional development. Therefore, this study aimed to examine prospective teachers’ participation in extracurricular activities and how they contribute to prospective teachers’ professional characters. The study was conducted on case study design of qualitative method. The data were obtained from 131 prospective teachers from different departments studying in 2015-2016 academic year. According to the results, it was found that prospective teachers preferred to participate in extracurricular activities on campus, the activities differed among departments. They also think that extracurricular activities have an impact regarding these activities leading effect, developing activity preparation skills, contributing to joyful lessons, having experience for professions, increasing interaction with the environment, enlarging world knowledge and visions, and developing communication skills. It is essential for teacher candidates to practice extracurricular activities in their professional characters. It shows that future teachers internalized these activities somehow and they did not participate in these activities only to pass time. In the light of the results, it is crucial not to avoid extracurricular activities. Teacher education programs should not be developed solely on written programs. Therefore, teachers to be should be directed to extracurricular activities, field-based organizations should be intensified, professional developments with these activities should be highlighted, and these activities should be attractive
 

Source

Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi

Volume

8

Issue

30

URI

https://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpnd05qWTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6806

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.