• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Slow Food Konseptine Uygun Restoranlarda, Algılanan Hizmet Kalitesinin, Markaya Yönelik İmaj, Güven ve Sadakate Etkisi: Köyceğiz İlçesini Ziyaret Eden Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma

Tarih

2019

Yazar

Uslu, Abdullah
Karabulut, Ali Naci

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Restoran işletmeleri müşterilerine sunmuş oldukları hizmeti oldukça özenli ve kaliteli bir şekilde gerçekleştirmek durumundadırlar. Çünkü müşterilerin algıladıkları hizmet kalitesi, müşterilerin ileriye dönük tercih ve davranışlarını etkileyebilmektedir. Literatürde algılanan hizmet kalitesine, marka sadakati, marka güvenine ve marka imajına ilişkin çalışmalar ayrı ayrı yapılmış olmasına rağmen, restoran işletmelerinde bu değişkenler arası ilişkileri bir arada ele alan çalışmaların yetersiz kaldığı göze çarpmaktadır. Bu sebeple çalışmada restoranların algılanan hizmet kalitesi ile marka sadakati, marka güveni ve marka imajı ilişkilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaçla, 210 kişilik bir örneklem üzerinde anket çalışması yapılarak, Cittaslow üyesi Köyceğiz ilçesinin göl kenarındaki slow food konseptine uygun bir restoran işletmesine gelen yabancı turistlerin, algılanan hizmet kalitesi, marka imajı, marka güveni ve marka sadakati düzeyleri ölçülmüştür. Araştırma hipotezlerini test etmek için yapısal eşitlik modeline (YEM) başvurulmuştur. Analiz sonuçlarına göre algılanan hizmet kalitesi ile marka imajı, marka güveni ve marka sadakati değişkenleri arasında anlamlı ve pozitif yönlü ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
 
Restaurant businesses have to perform the service which they offer to their customers in a very careful and quality manner. Because the quality of service which perceived by customers, can affect their future preferences and behaviors. Despite the existence of separate studies on perceived service quality, brand loyalty, brand trust and brand image in the literature, it is seen that there are few studies that address all of these variables in restaurant businesses. For this reason, it is aimed to reveal the relationships between perceived service quality, brand loyalty, brand trust and brand image in this study. For this purpose, a survey was conducted on a sample of 210foreign tourists who visited a restaurant which is in slow food concept and run by the lake of Cittaslow member Köyceğiz town, and perceived service quality, brand image, brand trust and brand loyalty levels of them were measured. The structural equation model (SEM) was used to test the research hypotheses. According to the results of the analysis, it was concluded that there are significant and positive relationships between perceived service quality, brand image, brand trust and brand loyalty.
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

18

Sayı

72

Bağlantı

https://doi.org/10.17755/esosder.541327
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpFM05EVTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6816

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.