Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtıgan, Fatma
dc.date.accessioned2020-11-20T17:19:15Z
dc.date.available2020-11-20T17:19:15Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1302-9282
dc.identifier.issn2148-9041
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpjeU5qazNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6817
dc.description.abstractSağlık işletmelerinden hizmet alan hastaların söz konusu hizmetlerden duydukları tatmin ve kuruma bağlılık düzeylerinin kurumla ilgili algılanan değeri etkileyip etkilemediği ve bunun hastaların demografik özelliklerine göre farklılık taşıyıp taşımadığını hem ayakta hem de yatarak tedavi olan hastalar açısından tespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma Türkiye’de bir üniversite eğitim ve araştırma hastanesinde ayakta (824) ve yatarak (850) hizmet alan hastalar ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre hem ayakta hem de yatarak tedavi gören hastaların sağlık hizmetlerinden duydukları tatmin ve kuruma bağlılık düzeylerinin kurumla ilgili algılanan değeri olumlu yönde etkilediği belirlenmiştir. Ayakta tedavi gören hastalarda bu etkinin cinsiyet değişkeni dışında tüm demografik değişkenler açısından istatistiksel fark oluşturduğu tespit edilmiştir. Yatarak tedavi gören hastalarda ise tüm demografik değişkenler (cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu ve hastaların hastane tercihleri) bazında farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study which was carried out with the aim of determining both for outpatients and inpatients whether their satisfaction and institutional commitment affect their perceived value fort which they received health services and whether this effect differs according to the patients’ demographic characteristics was conducted on 824 outpatients and 850 inpatients in a training and research hospital of a university in Turkey. According to the research results, it’s found that patients’ satisfaction and institutional commitment affect their perceived value both for outpatients and inpatients and also this effect has differences by patients’ demographic characteristics except gender characteristic for outpatients.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHastaların Aldıkları Sağlık Hizmetinden Elde Ettikleri Tatmin ve Hizmet Aldıkları Kuruma Bağlılık Düzeylerinin Algılanan Değer Üzerine Etkisien_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Patient’ Satisfaction And Institutional Commitment on Perceived Patient Value for Healthcare Institutionsen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage411en_US
dc.identifier.endpage434en_US
dc.relation.journalHacettepe Sağlık İdaresi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster